[elektro-etc] Gonosz gondolat
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Mon Apr 9 00:59:33 CEST 2012
vagy csak annak erzodik-e .
a nagyautoknal figyelnek arra hogy a kocsi korbevegyen - alacsony
kontrasztu a szinsema - igy a kontrasztvaltozasok alapjan mukodo
sebessegerzesunk eltompul - a hangokat tompitjak hogy nem erezd onnan
sem , a nagy tomegu auto lagyan rugozik , igy nem erzed hogy felrazna
- inkab elringat - persze ettol meg meghalsz benne .
bye
dexter
Kovács József <kj at faldeko.hu> írta (2012. április 8. 20:12):
>
>> 200 olyan mintha állnál a pálya lehajtón annyival jön le az ember
>> akarata ellenére :)
>
>
> Hát igen, nagyon függ az érzés attól , hogy
> az adott autó TÉNYLEG alkalmas-e a tempóra....
>
> Saját gyakorlatban, egy alkalmas bömösben,
> a 200-210 sem volt rossz érzés és valóban
> nem érzi az ember a tempót akkorának, mint amekkora
>
> Ellenben itt van a Civic-em, ami képes 200 fölé menni.
> (valahol 210 körül van vége, helyzettől függően)
>
> De, 185-190 körül már kezd félelmetes lenni !
> Érzem, hogy a 17" és a /45 gumi is kevés neki a
> kellő stabilitáshoz... elkönnyül, nyúlni kezd az úton.
> Nem érzem biztonságban magam, "túl gyors" érzésem támad.
>
> Úgy 170-ig van rendben a tempó vele...
> Addig érzem biztosnak, stabilan kezelhetőnek.
>
>
> Viszont vigyázni kell a tartós tempóval.
> Meg lehet szokni és aztán tudatosan kell
> lassítani, pl. a pályáról lehajtásnál.
> Mert, hajlamos az ember a tartós 160 után, ha
> nem figyel érzésre lassulva ~100 is bemenni a lehajtó ágba
> és csodálkozik, hogy a limit 40-es ív elég húzós lett...
>
> Szóval, könnyen tempó-érzék csalódást okoz a tartós nagy tempó.
>
> Ezért is látok, gondolom sok az utolért sorba,
> majdnem beleálló nagyobb autót a pályán, ami simán
> bemehetne időben a belsőbe, csak az idő/tempó becslése
> már túlzottan relatívvá vált a tartós nagy sebesség miatt.
>
> KJ
>
>> A.
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list