[elektro-etc] benzinmotor kicsit másképp

Viktor Fuzesi fuzvik at gmail.com
Sat Oct 8 21:12:35 CEST 2011


Üdv,

--ejh, jópofa ötletek ezek, de szerintem bekellene látni,
hogy egy olyan szerkezetnek aminek kismilió darab kritikus alkatrésze van,
(a csap, az ablakos"dugattyúrúd", ahol azért elvan nagyolva a korrekt
megvezetés..említette is valaki.. a dugattyú hornya..)
az nem fog karbantartás nélkül értelmes üzemidőt produkálni.

Nagyjából a fix optimális fordulaton pörgő turbina aminek létjogosultsága
lehet,
valamilyen elektronyos hajtással, agymotorokkal.

A hagyományos otto-motorral is szívtunk 100évet mire lett belőle valami
"egész jó" hatásfokú szerkenytű.

Én azt vallom, hogy a lehetőségek szerint minél inkább csökkentve, illetve
konstrukció szempontjából optimalizálva az
egymáson elmozduló alkatrész-kapcsolatok számát, lehet jó gépet
kreálni, ami üzembiztos és jó hatásfokkal alakítja át a robbanás energiáját.

Kicsit eltér a tárgytól, de jó példa a kerámia csúszógyűrűs
szivattyú-tengely tömítés.
Szarakodtak csomó ideig tömszelencével, duplaajkú szimmeringgel,
kényszermegoldásnak jó volt..
a tengely berágódott, a korrózióálló réteg eltünt, utána annyi volt neki.
Két egyszerű kerámia gyűrű+1 rúgó és gyak örökéletű és tökéletes lett a
tömítettség,
annyi volt a megoldás, hogy valaki átgondolta rendesen a dolgot ..srácok,
homlokfelületen kell tömíteni, két sík, políroz, összenyom egy
spirálrugóval, ennyi.

Viktor






és leginkább szimulációban néz ki/működik jól

2011/10/7 Fekete Róbert <frobi at harden.hu>

>
> http://www.youtube.com/watch?**v=YzBgoDeY3Ws&feature=related<http://www.youtube.com/watch?v=YzBgoDeY3Ws&feature=related>
>
> nagyon ötletes szerkezet, kérdés hogy a dugattyú hornya mennyire bírja
>
>


More information about the Elektro-etc mailing list