[elektro-etc] nem VW TDI de autos tema

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Sat Oct 8 19:37:02 CEST 2011


ugye a kanyarbantartashoz szukseges ero a sebesseg negyzetevel aranyos. a leszorito ero vajon hogyan aranylik?

azt olvastam valahol, hogy a fekezesnel figyelembe kell venni a leszorito erot. ha fekezel egy lazat, es ovatosan kemenyitenel, akkor pont akkor fekezel enyhen, amikor meg nagy a sebesseg, es lenne leszorito ero. ezert kanyar elott ugy fekeznek, hogy durrbele nagyot, es ahogy lassul a gep, csokken a leszoritoero, ugy lazitanak, adagoljak.

vajk


________________________________
From: Kovács József <kj at faldeko.hu>
To: elektro-etc at tesla.hu
Sent: Saturday, 8 October 2011, 10:37
Subject: Re: [elektro-etc] nem VW TDI de autos tema

> Az erzes mindenkeppen ez, nem utcai auto erzes az biztos, az
> eletosztonunk ellen kellene dolgozni folyamatosan egy F1 autoban, de
> fizikailag letezhet, hogy egy kanyart egy bizonyos sebesseg alatt nem
> lehet bevenni [ha nem fuggolegesen karika :) ]
>
> Tehat a legellenallas, leszoritoero meg a gumira hato oldalerok nem
> allhatnak olyan viszonyban, hogy kialakuljon egy min. hatarsebesseg ami
> ALATT elszall az auto. [?]


Mivel a leszorító erő jókóra részét aerodinamikai erő adja
(szárnyak, bernoulli hatás) így akár lehet olyan is, hogy
kisebb sebességnél ezek a leszorító erők nem jönnek létre
akkor mértékben, hogy a gumin a kanyarerő elég lehessen...

KJ


More information about the Elektro-etc mailing list