[elektro-etc] benzinmotor kicsit másképp

Levente Móczó levestelista at gmail.com
Sat Oct 8 06:42:49 CEST 2011


Minimum akkora csapágy kellene oda, mint a hasonló kétütemű motorokban
a felső tűgörgős.
Az pedig nem kicsi.
Ha megbetézed a dugattyút, akkor megnő a lengő tömeg.
Az ötlet szép és jó, de cca  az animáció szintjéig.

Levente

vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk> írta, 2011.10.07.:
> elsore pl el kellene donteni, hogy az a gorgo akkor a horony melyik oldalan
> megy, es mi fogja odanyomni...
>
> vajk
>
>
> ________________________________
> From: Moczik Gabor <pm_levlista at progzmaster.hu>
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Sent: Friday, 7 October 2011, 19:45
> Subject: Re: [elektro-etc] benzinmotor kicsit másképp
>
> vajk fekete írta:
>> erre csinaljak ezeket a programpalyas cuccokat, mert a palya alakjaval
>> frankon lehet allitani mindent. ki lehetne egyenliteni a nyomatek
>> lukteteset, hatekonyabba tenni a kompressziot, stb.
>> viszont a valosagban olyan eszkoz, amiben 50kW linearis hajtason menne at,
>> es tartosan mukodik, kb csak a hidraulikaban van. gorgon sem megy at sehol
>> komoly uzemi teljesitmeny.
>> ezert ezekbol sosem lesz mukodo termek. ugyanez a tortenet a csodalatos
>> magyar stringbike-al is.
>
> Ennek ellenére szerintem nem olyan rossz.
> Ha négyhengeres motort veszünk, akkor 100LE-hez máris csak kb. 18kW kell
> hengerenként.
>
> Az a pálya lehet jobb anyagból. Nem kell az egész dugónak edzett acélból
> lennie, csak mondjuk a horony résznek, vagy valami más bevonatú is lehet.
>
> A csapszeget célszerűen csapágyazni kellene. Ha a dugattyú mindkét végén
> volna kompresszió gyűrű, akkor a csapszegen lehetne befelé nyomni az olajat,
> oldalt valahol kivezetni.
>
> Az sima motor főtengelycsapágya is görgő ha azt vesszük, és hasonló módon
> átviszi ezeket a teljesítményeket.
>



More information about the Elektro-etc mailing list