[elektro-etc] benzinmotor kicsit másképp
vajk fekete
halaloszto at yahoo.co.uk
Fri Oct 7 21:30:01 CEST 2011
elsore pl el kellene donteni, hogy az a gorgo akkor a horony melyik oldalan megy, es mi fogja odanyomni...
vajk
________________________________
From: Moczik Gabor <pm_levlista at progzmaster.hu>
To: elektro-etc at tesla.hu
Sent: Friday, 7 October 2011, 19:45
Subject: Re: [elektro-etc] benzinmotor kicsit másképp
vajk fekete írta:
> erre csinaljak ezeket a programpalyas cuccokat, mert a palya alakjaval frankon lehet allitani mindent. ki lehetne egyenliteni a nyomatek lukteteset, hatekonyabba tenni a kompressziot, stb.
> viszont a valosagban olyan eszkoz, amiben 50kW linearis hajtason menne at, es tartosan mukodik, kb csak a hidraulikaban van. gorgon sem megy at sehol komoly uzemi teljesitmeny.
> ezert ezekbol sosem lesz mukodo termek. ugyanez a tortenet a csodalatos magyar stringbike-al is.
Ennek ellenére szerintem nem olyan rossz.
Ha négyhengeres motort veszünk, akkor 100LE-hez máris csak kb. 18kW kell hengerenként.
Az a pálya lehet jobb anyagból. Nem kell az egész dugónak edzett acélból lennie, csak mondjuk a horony résznek, vagy valami más bevonatú is lehet.
A csapszeget célszerűen csapágyazni kellene. Ha a dugattyú mindkét végén volna kompresszió gyűrű, akkor a csapszegen lehetne befelé nyomni az olajat, oldalt valahol kivezetni.
Az sima motor főtengelycsapágya is görgő ha azt vesszük, és hasonló módon átviszi ezeket a teljesítményeket.
More information about the Elektro-etc
mailing list