[elektro-etc] VW TDI - nyomatek

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Mon Oct 3 20:04:20 CEST 2011


Ferenc Valenta <ferenc.valenta at gmail.com> írta (2011. október 3. 19:52):
> charles hoss wrote:
>
>>> Aha. Szóval a turbós akkor, amikor az épp nem muködik, jó gyenge?
>>> (Látszik, hogy ilyenben sem ültem még.)
>>
>> nem annyira gyenge mint egy turbodizel , de igen , gyengebb .
>> a sokszelepes is gyengebb alacsony fordulaton (ha nem valtozo vezerlesu)
>
> Elkepeszto :) Tudod valamivel bizonyitani az allitasod?

saab 2.3 turbo , opel omega 2.3 tdi , ducato 2.8idtd , golf gtd II,
III , passatok tomege , renault megane 1.4 16v , opel astra 1.4 8v 16v
stb . mondeo fizikailag azonos parameteru motorral ket eltero evjarat
- egy euro norma ugrassal elfogyott a nyomatek alulrol -
kornyezetbarat , gyenge , nyomatekszegeny
a vezetheto , hasznalhato , kihasznalhato teljesitmenyt a keves
szelepes buta motorok adjak - a csicsa kataloguadatokat es a porgetesi
igenyt , csusztatott kuplungot a sokszelepes motorok jelentik .
ahogy egy kihegyezett gsxr blokk erosebb mint egy sv , de egeszen mas
a karakterisztikaja , viselkedese ugy itt is oriasi kulonbsegek vannak
, ha nem csak a katalogusadatokra verem hanem beluok es kiprobalom .

> A kedvenc Honda grafikonon mar megmutattam a lenyeget.
> Kozvetlenul alapjarat utan, amikor biztos nem dolgozik a turbo,
> KETSZER akkora teljesitmenyt tud leadni a motor, mint a kb ugyanolyan
> teljesitmenyu szivo benzines!

le vagyok nyugozve . es a szivodizelhez kepest ? mert errol beszelgettunk .
tehat egy modern szivodizel motor , amit hosszu eletre terveztek ,
mondjuk taxi vagy furgon blokk vs egy ilyen szethegyezett nagy
literteljesitmenyu cucc alapjaraton is erosebb ?

> Turbos benzinessel osszehasonlitva meg durvabb lenne a kulonbseg,
> ertheto okokbol.

igen , plane a gazturbinahoz kepest . viszont szarabb mint a villany .
de itt most a szivodizel vs tubrosnak tervezett blokk osszehasonlitasa
volt a tema .

>> raadasul a rosszul megcsinalt turbos benyas ugyanazt a marketing erot
>> jelenti mint a turbodizel nyomateka : szebben mutat a katalogusban .
>> de ne higgy nekem : csakis a szelesedo nyomatektartomany miatt jon ki
>> a tizsebesseges valto rovidesen :)
>> nem befolyasolja az ujsagirok elmebaja az autogyarakat .
>
> :) :)
> Nem azert kell, mert nem birja leforogni a motor, hanem mert a
> szeles fordulatszam-tartomanyban a hatasfok is nagyon valtozik.

tadaam . akkor ezeket a soksebesseges valtokat a benzinesekbe teszik ?
vagy a dizelek hatasfoka - netan a fordulatszam atfogasa okozza a gondot ?

> Mindegy, hogy hanyszoros atfogast tud, egy adott teljesitmenyt
> egy bizonyos fordulatszamon ad le a legnagyobb hatasfokkal, ettol
> elterve eleg meredeken no a fogyasztas. Tehat minel finomabban
> lehet az attetelt valtoztatni, es a fordulatot az optimum kozeleben
> tartani, annal jobb a hatasfok, kisebb a fogyasztas.
> Ne tudjatok meg, mikre kepesek az ugyfeleink 0.1l/100km megtakaritasert.

dizelt vesznek , meghagjak a mamat ?
remelem nagyon kedvesek hozzad is :)

bye
dexter



More information about the Elektro-etc mailing list