[elektro-etc] VW TDI - nyomatek
Ferenc Valenta
ferenc.valenta at gmail.com
Mon Oct 3 19:52:39 CEST 2011
charles hoss wrote:
>> Aha. Szóval a turbós akkor, amikor az épp nem muködik, jó gyenge?
>> (Látszik, hogy ilyenben sem ültem még.)
>
> nem annyira gyenge mint egy turbodizel , de igen , gyengebb .
> a sokszelepes is gyengebb alacsony fordulaton (ha nem valtozo vezerlesu)
Elkepeszto :) Tudod valamivel bizonyitani az allitasod?
A kedvenc Honda grafikonon mar megmutattam a lenyeget.
Kozvetlenul alapjarat utan, amikor biztos nem dolgozik a turbo,
KETSZER akkora teljesitmenyt tud leadni a motor, mint a kb ugyanolyan
teljesitmenyu szivo benzines!
Turbos benzinessel osszehasonlitva meg durvabb lenne a kulonbseg,
ertheto okokbol.
> raadasul a rosszul megcsinalt turbos benyas ugyanazt a marketing erot
> jelenti mint a turbodizel nyomateka : szebben mutat a katalogusban .
> de ne higgy nekem : csakis a szelesedo nyomatektartomany miatt jon ki
> a tizsebesseges valto rovidesen :)
> nem befolyasolja az ujsagirok elmebaja az autogyarakat .
:) :)
Nem azert kell, mert nem birja leforogni a motor, hanem mert a
szeles fordulatszam-tartomanyban a hatasfok is nagyon valtozik.
Mindegy, hogy hanyszoros atfogast tud, egy adott teljesitmenyt
egy bizonyos fordulatszamon ad le a legnagyobb hatasfokkal, ettol
elterve eleg meredeken no a fogyasztas. Tehat minel finomabban
lehet az attetelt valtoztatni, es a fordulatot az optimum kozeleben
tartani, annal jobb a hatasfok, kisebb a fogyasztas.
Ne tudjatok meg, mikre kepesek az ugyfeleink 0.1l/100km megtakaritasert.
> dexter
--
Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com> Mentor Graphics ANBU Hungary
"My love is REAL, unless declared INTEGER"
More information about the Elektro-etc
mailing list