[elektro-etc] VW TDI - nyomatek

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Mon Oct 3 17:24:23 CEST 2011


te latsz benzineseket , mas meg napi rendszeresseggel vezet bezinest ,
dizelt , tobb eltero generaciot is - nyilvan te tudod jobban .
:)

bye
dexter


Ferenc Valenta <ferenc.valenta at gmail.com> írta (2011. október 3. 16:54):
> Haho,
>
> Latom nem nagyon vagja senki, hogy miben mas a dizel, hol jon elo a
> nagy nyomatek elonye. Nektek talan nem tunik fel, a dizelesek szamara
> viszont eleg vicces, amikor a hiper-szuper sokszaz loeros tuningolt
> autokkal ugy mozognak a tesco parkoloban, hogy kozben folyamatosan
> pufogtatjak a gazfroccsoket, hogy meg birjon mozdulni.
> (Hondanal biztos ilyenkor is 4500 RPM kell :)
> Foutra kikanyarodasnal ugyanez, all a sarkon es pumpalgat, hogy amikor
> lesz lehetoseg, meg tudjon indulni. Ujabban kulon start automatika van
> a sportosabbra tervezett benzines autokban, ami tartja a fordulatot
> 3000 korul, hogy legyen nyomatek. Elozesnel visszaketto padlogaz,
> kulonben semmi sem tortenik, jardara felallasnal uveghang, kuplung es
> benzinszag, a kipufogobol folyik a budos le :)
>
> Dizel meg szepen kulturaltan megindul gepeszkedes nelkul. Elozeshez csak
> a gazt kell nyomni, a forgalom ritmusanak tartasahoz, nem tul intenziv
> gyorsitashoz nem kell valtogatni. Minden fordulaton, minden sebessegben
> van eleg nyomateka. Emiatt szubjektiven is erosebbnek erezni a motort.
> Valtogatni meg sokkal kevesebbet kell.
>
> A nyomatekgorbeknek rossz reszet nezitek, rosszul ertelmezitek.
> Azt vizsgaljatok, hogy mi tortenik kulonbozo fordulatszamokon, ha
> folyamatos padlogazzal kozlekedtek, folyamatosan az adott fordulatszamon
> kiveheto maximalis teljesitmenyt nezitek.
> Ez erdekes lehet egy 0-100 gyorsulas teszten. De a gyakorlatban nem igy
> hasznaljuk az autot. A szemelyautok motorjabol normal hasznalat eseten
> atlagosan a max teljesitmeny kis toredeket vesszuk csak ki.
> A fordulatszam kozben kicsivel a minimum felett, amelyen annyi teljesitmeny
> rendelkezesre all, hogy  a forgalom ritmusat kovetni tudjuk.
> Itt a dizel lesz a nyero. Alapjarat kornyeken is durva nyomateka van,
> siman dupla teljesitmeny veheto ki, utana nagyon szeles tartomanyban
> vegig huz valamennyit, ami altalaban eleg is.
> Nyilvan nem versenyzesre valo, ennek ellenere letezik szamos pelda, amikor
> az alacsonyabb max teljesitmenyu es nagyobb tomegu dizel gyorsulasban is
> megveri benzines tarsat, regebben ossze is gyujtottem nehanyat.
> Ebben igazabol minimalis a kulonbseg, fogyasztasban, amint latjatjatok,
> mar nem az :)
> Ki kell probalni... Nekem bejott. Azt szoktak mondani, hogy aki egyszer
> kiprobal egy JO dizelt, az nem nagyon szall ki belole. Ugyanugy, vagy
> akar jobban megy, mint a benzines, es a kuton sem hervad le a mosoly a
> tulaj arcarol. Ja, az ujak allitolag konkretan tisztabbak is, mint a
> benzinesek, legalabbis most ezzel marketingelnek az USA-ban. Es sok ev
> garanciakat adnak, szoval ha bekovetkezik az, ami remhireket ezen a listan
> terjesztenek egyesek, hogy 2 ev alatt szarra megy, az sem problema, ingyen
> javitanak mindent.
>
> Turbodizel gyenge alacsony fordulaton: nem igaz. Mitol lenne gyengebb,
> mint egy szivodizel? Alacsony fordulaton a sebesseg is alacsony, nagy
> teljesitmeny nem kell, csak nyomatek, az meg van.
> Nekem egyszer letort a cso a MAP szenzorrol, sokaig eszre sem vettem,
> csak autopalyan volt gaz hogy 110-nel gyorsabban nem birt menni.
> Erzesre tipikus szivodizel karakterisztikaja lett: rendesen meg tudott
> indulni, de magas fordulaton nagyon hamar kifogyott belole az ero.
>
> --
> Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com>   Mentor Graphics ANBU Hungary
> "My love is REAL, unless declared INTEGER"
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list