[elektro-etc] VW TDI - nyomatek
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Mon Oct 3 17:11:56 CEST 2011
Ferenc Valenta wrote:
> Latom nem nagyon vagja senki, hogy miben mas a dizel, hol jon elo a
> nagy nyomatek elonye. Nektek talan nem tunik fel, a dizelesek szamara
> viszont eleg vicces, amikor a hiper-szuper sokszaz loeros tuningolt
> autokkal ugy mozognak a tesco parkoloban, hogy kozben folyamatosan
> pufogtatjak a gazfroccsoket, hogy meg birjon mozdulni.
> (Hondanal biztos ilyenkor is 4500 RPM kell :)
> Foutra kikanyarodasnal ugyanez, all a sarkon es pumpalgat, hogy amikor
> lesz lehetoseg, meg tudjon indulni. Ujabban kulon start automatika van
> a sportosabbra tervezett benzines autokban, ami tartja a fordulatot
> 3000 korul, hogy legyen nyomatek. Elozesnel visszaketto padlogaz,
> kulonben semmi sem tortenik, jardara felallasnal uveghang, kuplung es
> benzinszag, a kipufogobol folyik a budos le :)
Hú, te most nagyon sarkítasz ám! Vagy csak kezdo noi vezetoket láttal elindulni.
:-) Ha valaki ezt gyakran eljátszaná, amiket itt leírtál, havonta kéne kuplungot
cserélni. :-)
Nekem egy igazán gyenge járgányom van, de ha nem hajt a tatár, akár a gázhoz
való hozzányúlás nélkül is el tudok indulni. Ilyenkor a motor fordulatszáma 1000
alatt van. (900 az üresjárási, ha beterhelek neki, lemegy mondjuk 600-ra, de
ekkor a proci ad neki kis naftát.)
A dízelek viselkedését nem ismerem, de ebben kizárólag az lehet a lényeges
különbség, hogy van benne szintén valami fordulatszám-szabályozás. Ha nincs,
akkor kizárólag az áttétel számít a kétféle motornál. Adott keréknyomatékhoz egy
bizonyos sebesség mellett tartozik egy teljesítmény, ez kell, hogy meglegyen.
Nem kell nagy. Ha pl a cucc 1 tonnás, és 2m/s a sebessége, kell neki fél
tonnányi húzóero, az 10kW, minden autó tudja üveghang nélkül.
Miért van a dízelekben annyi sebességfokozat?
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list