[elektro-etc] nyomatek , teljesitmeny , kisauto
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Wed Jun 8 09:58:50 CEST 2011
http://totalcar.hu/tesztek/2011/06/08/fulembe_forro_olmot_ontsetek/
ez pontosan az az erzes ami a dizeleknel a gondot okozza : nyomatek hegyek :
>Bármennyire is szeretnénk elodázni, nem lehet: be kell röffenteni a kis olajkályhát. Tesztautónkban az 1.3 CDTI ECOTEC motor erősebbik, 95 lóerős változata...khm...dolgozott. (Kapható ugyanez olcsóbban, 75 lóerővel is). Papíron nem mutat rosszul a 95 lóerőhöz tartozó 210 newtonméteres nyomaték és az 1145 kilós önsúly, a valóság azért kicsit más.
A maximális nyomatéknak ugyan 1750-3250-es tartományban rendelkezésre
kéne állnia, de erősen keresnünk kell azt a pillanatnyi nyomatékpúpot,
amikor valójában érezhető egy pillanatnyi fellángolás. A 95 lóerő sem
jön elő csak úgy, hipp-hopp, valahol 4000-es fordulat körül kell
keresni őket, de az már sztratoszférikus és igen kellemetlen tartomány
a kis motornak. Kicsit rázza a lusta, plasztikropi-váltókart, amolyan
időutazás a kilencvenes évek közepére, de kulturáltságban Csikós
öthengeres, ókori szívódízele megsemmisítő csapást mér rá.
na ez az . a masik , amit mar a vectraban is ereztem - az ergonomia
hianya . a navigaciot elraktak "valahova" - ahogy sikerult
>Az igazság az, hogy nem tudtam megkedvelni ezt az autót. Pedig vitt-hozott, épségben, kisautóhoz képest relatív kényelemben, valamivel öt liter felett fogyasztva, ami azért nem rossz, de érezni: ennél a motor-váltó kombónál csak jobbat lehet választani. Ez így egy erős hármas
negy meter , tobb mint egy tonna - kisauto ? a fogyasztasa meg minden
csak nem kicsi . a cikkben benne is van hogy miert .
ez szegyen , nem fejlesztes .
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list