[elektro-etc] olaj

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Sat Feb 26 00:12:52 CET 2011


potyo <potyo.ada at gmail.com> írta (2011. február 25. 21:25):
> Ha konstans 80-al haladsz, akkor lehet, hogy jó a 30ezer, csak vannak
> ott odaírva olyanok, hogy gyakori indítás és hideg üzem esetén 15000,
> városi használat esetén 15000, gyakori erős terhelés (autópályán
> haladás) esetén szintén 15000, stb. Szóval a 30000 az csak inkább
> marketing, meg ugye a gyártónak az az érdeke, hogy a garanciaidőt
> (tervezett élettartamot) kihúzza, és kicsivel később már tönkre is
> menjen. A garanciaidőt kihúzza, ha 30000 után van olaj cserélve, nekik
> ennyi elég is, mert bele lehet írni a reklámokba, hogy 30000km. Kb.
> mint a csillapítós szíjtárcsa. Jól mutat a reklámban, hogy csak
> 120000km után kell szíjat cserélni, csak az nincs ott, hogy viszont
> tízszer annyiba kerül, mintha sima tárcsa lenne, mert a sima tárcsán
> csak szíjat kell cserélni 60000 után (vagy merészebbeknek akkor,
> amikor kezd szakadni), maga a tárcsa kb. örök életű, a csillapítós
> tárcsa meg azért tönkre tud menni. Na meg az is érdekes, hogy
> Amerikában ugyanarra a motorra 10000 mérföldet adnak meg, amire
> Európában 30000km-t. Valamelyik itt linkelt cikkben is említették,
> hogy az Audi 10000 mérföldet ad meg. Európában mennyit mond a VW?
>

az europai hasznalathoz megteszi a ritkabb csereperiodus , mert igy
huzza ki a garanciat -
az usaban ahol a napi szaz km-es bejaras nem szokatlan egesz mas
igenybevetel van - a smart pl ott ebbe pusztul bele .

bye
dexter



More information about the Elektro-etc mailing list