[elektro-etc] olaj

potyo potyo.ada at gmail.com
Fri Feb 25 21:25:30 CET 2011


Ha konstans 80-al haladsz, akkor lehet, hogy jó a 30ezer, csak vannak
ott odaírva olyanok, hogy gyakori indítás és hideg üzem esetén 15000,
városi használat esetén 15000, gyakori erős terhelés (autópályán
haladás) esetén szintén 15000, stb. Szóval a 30000 az csak inkább
marketing, meg ugye a gyártónak az az érdeke, hogy a garanciaidőt
(tervezett élettartamot) kihúzza, és kicsivel később már tönkre is
menjen. A garanciaidőt kihúzza, ha 30000 után van olaj cserélve, nekik
ennyi elég is, mert bele lehet írni a reklámokba, hogy 30000km. Kb.
mint a csillapítós szíjtárcsa. Jól mutat a reklámban, hogy csak
120000km után kell szíjat cserélni, csak az nincs ott, hogy viszont
tízszer annyiba kerül, mintha sima tárcsa lenne, mert a sima tárcsán
csak szíjat kell cserélni 60000 után (vagy merészebbeknek akkor,
amikor kezd szakadni), maga a tárcsa kb. örök életű, a csillapítós
tárcsa meg azért tönkre tud menni. Na meg az is érdekes, hogy
Amerikában ugyanarra a motorra 10000 mérföldet adnak meg, amire
Európában 30000km-t. Valamelyik itt linkelt cikkben is említették,
hogy az Audi 10000 mérföldet ad meg. Európában mennyit mond a VW?

2011/2/25 Kaczmarek Edvard <edk-eletc at babakezek.hu>:
>
>>> ??? A legújabb autók 30 ezres olajcsereperiódusúak.
>
>> A gyakorlat kicsit mast mutat, mint a kezikonyv.
>
> Amennyiben?
>
> Ed
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list