[elektro-etc] Valóban repülő boszorkány ...
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Sat Feb 5 18:20:08 CET 2011
2011/2/5 Acs Gabor <agabor at electrodesign.hu>:
> Vicces!
> De mitől lehet ilyen jól manőverezni?
nem akarom lebecsulni a konstrukciot , mert szerintem is nagyon klassz
, de alapvetoen eleg egyszeru a cucc
az iranytartasaert es meghajtasert a sepru vege es az elejere tett
propeller a felelos .
az iranyitasert es a szarnyfeluletert a kalap .
mivel a kalap jo magasan van a motorhoz kepest , ha noveled a toloerot
, akkor billen , igy felhajtoerot is kepez , lehet hogy egyaltalan
nincs szuksege magassagi kormanyra , csak a gazzal allitod be .
a jobbra balra iranyitas a kalap peremenek felhajtasaval tortenik es
igy a szarny merete valtozik .
mivel a kalap nagyon magasan van a sulyponthoz kepest , a cucc
alapvetoen stabil , tehat nem kell iranyitani , akkor is egyenesen
repul ha van motor .
talan emelekszel arra a vitara par eve hogy "egy sima fordulo
vegrehajtasahoz oriasi szamitasi kapacitas kell" akkor feladtam a
dolgot , emrt anyazassa valt - de itt a cafolat .
ha a kalap 10%-at felhajtod , akkor a gep a felhajtott oldal fele
forul mondjuk 5 fokot/sec .
ha nem , akkor egyenesen megy , max husz-harminc masodpercenkent a
digit iranytu vagy a gps alapjan kell egy helyesbitest csinalni .
ezt a repcsit egy 16c84 vagy szelsoseges esetben egy 508 is tudja
repulni megadott utvonalon .
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list