[elektro-etc] kornyezetvedelem .
Kovács József
kj at faldeko.hu
Thu Dec 22 23:04:57 CET 2011
Jópáréve...
Szegeden voltunk melózni ketten.
A főnök a Pajero-val és én a 353Wartgurggal.
A régi 5-ös délutánra kb. tükörjég lett, a hazaútra.
Elindultunk, a Pajero télivel, a waresz valami olcsó nyárival.
Waresz úgy max 50-el, éreztem, hogy ezzel a határon van.
Meghát nagyot esni ennyivel nem nagyon lehet még, a megforgástól
meg nem féltem, azt a skodával már korábban megszoktam :-)
Főnök hamar megunta, telefon, hogy na ő megy inkább ...
Elhúzott és alig 1/4 óra múlva telefon, hogy majd figyeljek,
mert az ívről az árokba ment és nem bír kijönni, húzzam ki.
Hát... kihúztam, de utána végig mögöttem maradt :-)
-----
Másik télen, még mindig a waresszal.
Egyk nal déltől este 11-ig, mire végeztem
jó 10 centi friss hó esett és a hóesésben haza...
Kis próbálgatás után olyan 60-70 között volt a határ.
Battyogok az éjszakában közben 4-5 terepjárós is
tol egy kicsit majd leelőz és eltűnik a sötétben.
Elérek ez egyik szűkebb ívig (szárazon ~ 130 max)
...és mit látok ?!
Hát két síetős négykerekest az almáskert kerítésén belül.
Pár méter eltéréssel ugyanott hagytak szép egyenes
nyomot a kanyar ívétől az almáskertbe.
------
Szóval igen...
- lehet nyári gumival is közlekedni jégen-hóban, LASSAN-ÓVATOSAN
- lehet fasza négykerekessel is elkúrni a dolgot
De! mamár
Senki nem beszél rá, hogy pusztán spórolásból
a téli utakon, ne MINŐSÉGI téli gumival járjak.
Elvéve ezzel magamtól
- a jobb manőverezés
(más okozta baj esetén!!! fontos)
- a rövidebb fékút
(más okozta baj esetén !!! fontos)
- a könnyebb elindulás
- ...és a kicsit gyorsabb haladás
lehetőségét.
KJ
2011.12.22. 22:38 keltezéssel, charles hoss írta:
> erre jottek ra a nemetek amikor megneztek a statisztikat es rajottek
> hogy az osszkerekes autok nagyon jol mennek havon , de megallni pont
> ugyanugy tudnak mint barmelyik masik auto . ha nem veszed eszre hogy
> mennyire hataron mesz , az nagyob veszely mint akar 20%-al kevesebb
> tapadas .
> egyebkent jo kerdes hogy mi az a kevesebb - hiszen az autok tobbsege
> siman tulteljesiti a muszaki minimumot fek teren - ha a muszaki
> minimumot tudja egy auto , akkor az szabalyos , a konyv szerint azzal
> biztonsagosan celba lehet erni - akkor mirol vitatkozunk ?
>
> bye
> dexter
>
>
> 2011/12/22 Acs Gabor<agabor at electrodesign.hu>:
>> Még az jutott eszembe, amikor pár éve iszonyat időben néztem az autópályán
>> az autósokat. Az út végig fel volt fagyva, takarítók még nem értek oda, a
>> jégen vastagon hó, közben még hóvihar, látni sem sokat lehetett. De így is
>> vannak, nem is kevesen, akik ugyanúgy csapatnak a belső sávban százonsokkal,
>> mint száraz, tiszta időben. Ez is arról szól, hogy már irracionálisan bíznak
>> a technikában.
>>
>>
>> Gábor
>>
>> 2011.12.22. 20:14 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>
>>> en is igy latom . allitolag az uj michelin -5%-ot is jelent fekutban -
>>> mig a tukorjeg jelent mondjuk +800%-ot .
>>> ha esszel vezetek , akkor ratartok es akkor az esetek 99.99999%-aban
>>> bosegesen eleg a normal negyevszakos gumi - ha hulye vagyok , akkor
>>> lehet hogy a kiszamolt fektavjaim elszurasainak 1%-a balesetet okoz ,
>>> ha teli gumival megyek , akkor ezt meguszom . en ugy latom hogy ha
>>> erre van szuksegem , akkor az mar regen rossz .
>>>
>>> bye
>>> dexter
>>>
>>> 2011/12/22 Acs Gabor<agabor at electrodesign.hu>:
>>>
>>>> Nem vettem én sem, most már a 2.telem ezzel az autóval. Az előző téli
>>>> gumi
>>>> szettem ugyebár márkás volt, jó drága, vitték az autóval együtt. Most meg
>>>> úgy gondolom, inkább nem használom az autót a necces napokon.
>>>> Nos, tegnap éjjel történt, hogy muszáj volt mennem, nem volt semmi más
>>>> lehetőség, ott nincs tömegközlekedés, ahova mentem. Olyan szinten volt
>>>> itt
>>>> felfagyva minden, hogy gyalog a járdán alig tudtam hazajönni, szabályos
>>>> tükörjég volt. Szerintem ilyen ónos eső-típusú jégen téli gumival sem
>>>> lenne
>>>> szabad közlekedni, de nem tudtam mit csinálni, menni kellett. Ahol
>>>> lehetett,
>>>> olyan útvonalat választottam, hogy főút legyen, lehetőleg alacsonyabb
>>>> rangút
>>>> csak ahol már nem lehet kikerülni.
>>>> Nagyon óvatosan mentem, figyeltem mindenre, végül megúsztam és egyben
>>>> hazaértem (kb. 100km volt éjjel 2 körül). Meg emlékszem még azokra az
>>>> időkre, amikor hírből sem volt téli gumink, kénytelenek voltunk ésszel
>>>> vezetni.
>>>>
>>>> Azért volt a tegnapi úton két olyan emelkedő, ahol sanszos volt, hogy
>>>> ottmaradok, hosszú szenvedéssel sikerült csak megcsinálni, illetve egy
>>>> helyen az országúton hirtelen meg kellett (volna) állnom, csak csörgött
>>>> az
>>>> ABS, de nem nagyon lassult az autó.
>>>>
>>>> Azon kívül, hogy téli gumival ténylegesen jobbak az autó tulajdonságai,
>>>> azért az ember tud számolni azzal, hogy most tél van. Kicsit olyan
>>>> érzésem
>>>> van ezzel kapcsolatban, mint az agyon elektronizált, légzsákozott,
>>>> töréstesztezett autókkal, hogy ad egy biztonságérzetet a népnek, akik így
>>>> felelőtlenebbül tudnak autókázni, így végül veszélyesebbé válnak, mint ha
>>>> nem lennének a biztonsági kütyük.
>>>>
>>>>
>>>> Gábor
>>>>
>>>> 2011.12.22. 14:19 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>>
>>>>>
>>>>> igen , ez egy jo pelda .
>>>>> en eldontottem hogy nem hasznalok teli gumit es nem szenvedek
>>>>> balesetet . az utazotempomat es ha lehet az utazasaim idopontjat ,
>>>>>
>>>
>>> _____________ NOD32 6534 (20111011) Információ _____________
>>>
>>> Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
>>> http://www.nod32.hu
>>>
>>>
>>>
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list