[elektro-etc] kornyezetvedelem .

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Thu Dec 22 22:38:36 CET 2011


erre jottek ra a nemetek amikor megneztek a statisztikat es rajottek
hogy az osszkerekes autok nagyon jol mennek havon , de megallni pont
ugyanugy tudnak mint barmelyik masik auto . ha nem veszed eszre hogy
mennyire hataron mesz , az nagyob veszely mint akar 20%-al kevesebb
tapadas .
egyebkent jo kerdes hogy mi az a kevesebb - hiszen az autok tobbsege
siman tulteljesiti a muszaki minimumot fek teren - ha a muszaki
minimumot tudja egy auto , akkor az szabalyos , a konyv szerint azzal
biztonsagosan celba lehet erni - akkor mirol vitatkozunk ?

bye
dexter


2011/12/22 Acs Gabor <agabor at electrodesign.hu>:
> Még az jutott eszembe, amikor pár éve iszonyat időben néztem az autópályán
> az autósokat. Az út végig fel volt fagyva, takarítók még nem értek oda, a
> jégen vastagon hó, közben még hóvihar, látni sem sokat lehetett. De így is
> vannak, nem is kevesen, akik ugyanúgy csapatnak a belső sávban százonsokkal,
> mint száraz, tiszta időben. Ez is arról szól, hogy már irracionálisan bíznak
> a technikában.
>
>
> Gábor
>
> 2011.12.22. 20:14 keltezéssel, charles hoss írta:
>>
>> en is igy latom . allitolag az uj michelin -5%-ot is jelent fekutban -
>> mig a tukorjeg jelent mondjuk +800%-ot .
>> ha esszel vezetek , akkor ratartok es akkor az esetek 99.99999%-aban
>> bosegesen eleg a normal negyevszakos gumi - ha hulye vagyok , akkor
>> lehet hogy a kiszamolt fektavjaim elszurasainak 1%-a balesetet okoz ,
>> ha teli gumival megyek , akkor ezt meguszom . en ugy latom hogy ha
>> erre van szuksegem , akkor az mar regen rossz .
>>
>> bye
>> dexter
>>
>> 2011/12/22 Acs Gabor<agabor at electrodesign.hu>:
>>
>>> Nem vettem én sem, most már a 2.telem ezzel az autóval. Az előző téli
>>> gumi
>>> szettem ugyebár márkás volt, jó drága, vitték az autóval együtt. Most meg
>>> úgy gondolom, inkább nem használom az autót a necces napokon.
>>> Nos, tegnap éjjel történt, hogy muszáj volt mennem, nem volt semmi más
>>> lehetőség, ott nincs tömegközlekedés, ahova mentem. Olyan szinten volt
>>> itt
>>> felfagyva minden, hogy gyalog a járdán alig tudtam hazajönni, szabályos
>>> tükörjég volt. Szerintem ilyen ónos eső-típusú jégen téli gumival sem
>>> lenne
>>> szabad közlekedni, de nem tudtam mit csinálni, menni kellett. Ahol
>>> lehetett,
>>> olyan útvonalat választottam, hogy főút legyen, lehetőleg alacsonyabb
>>> rangút
>>> csak ahol már nem lehet kikerülni.
>>> Nagyon óvatosan mentem, figyeltem mindenre, végül megúsztam és egyben
>>> hazaértem (kb. 100km volt éjjel 2 körül). Meg emlékszem még azokra az
>>> időkre, amikor hírből sem volt téli gumink, kénytelenek voltunk ésszel
>>> vezetni.
>>>
>>> Azért volt a tegnapi úton két olyan emelkedő, ahol sanszos volt, hogy
>>> ottmaradok, hosszú szenvedéssel sikerült csak megcsinálni, illetve egy
>>> helyen az országúton hirtelen meg kellett (volna) állnom, csak csörgött
>>> az
>>> ABS, de nem nagyon lassult az autó.
>>>
>>> Azon kívül, hogy téli gumival ténylegesen jobbak az autó tulajdonságai,
>>> azért az ember tud számolni azzal, hogy most tél van. Kicsit olyan
>>> érzésem
>>> van ezzel kapcsolatban, mint az agyon elektronizált, légzsákozott,
>>> töréstesztezett autókkal, hogy ad egy biztonságérzetet a népnek, akik így
>>> felelőtlenebbül tudnak autókázni, így végül veszélyesebbé válnak, mint ha
>>> nem lennének a biztonsági kütyük.
>>>
>>>
>>> Gábor
>>>
>>> 2011.12.22. 14:19 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>
>>>>
>>>> igen , ez egy jo pelda .
>>>> en eldontottem hogy nem hasznalok teli gumit es nem szenvedek
>>>> balesetet . az utazotempomat es ha lehet az utazasaim idopontjat ,
>>>>
>>
>>  _____________ NOD32 6534 (20111011) Információ _____________
>>
>> Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
>> http://www.nod32.hu
>>
>>
>>
>



More information about the Elektro-etc mailing list