[elektro-etc] 1911. december 14. -> perdület anomália
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Sun Dec 18 14:15:02 CET 2011
jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta (2011. december 18. 14:01):
> charles hoss wrote:
>
>> az hogy igazandibol szerintem szerinted sem erv .
>
>
> Valóban nem. :-)
>
>> ha ez igy igaz lenne , akkor tok folosleges megporgetni , hiszen jol
>> csapagyazva ugyanigy nyugalomban maradhatna
>
>
> Ha sikerülne ideális csapágyakat csinálni, valamint a csapágyazott tömeghez
> képest a szerkezetek belso keretek) elhanyagolható tömeguek lennének, nem is
> kellene forgatni.
nem hat . de azert forgatjak hogy a vacakabb csapagyakkal is mukodjon
. tehat a giroszkop porgettyuje a sajat sikjat igyekszik megtartani .
marpedig ha igy van , akkor konfliktusba kerul a folddel es a ket sik
elforog egymashoz kepest - ez pedig terhelheto kell legyen , mert ha
nem az , akkor a sajat sikjahoz sem ragaszkodna . ket egymashoz kepest
elfordulo sik mar siman kiad egy generatort az autoban .
> Nem a korong a lényeg, hanem a motor. Annak van igazán tömege, perdülete,
> foleg, hogy forog vagy 40ezerrel.
> A lényeg, hogy amikor a levegoben forgatom ugyanígy, akkor durván elmozog,
> erot kell kifejtenem, hogy ne mozogjon akkorákat, ha meg a platnin, akkor
> abszolút könnyu mozgatni, sehogyse áll ellen. A fellépo nyomatékot a platni
> veszi fel.
ertem .
de akkor nem ertem hogy a giroszkop hogyan oldja meg hogy ne vegye fel
, vagy hogy attol hogy megforditom az egyik iranyba , akkor egy masik
sikon ne kezdjen el forogni - sot az eredeti iranyat nagyon meg akarja
tartani .
> Nem mondod, hogy nincs otthon egy flex vagy fúrógép!
de mondom . ez egy alberlet . itt nem szoktam csak nagyon mersekelten
barkacsolni .
> Különben a giroszkóp sem egy tökéletes eszköz. Idovel simán elmászik,
> alkalmanként be kell állítani.
oke , de azert a porgo reszek miatt lenyegesen jobban tartja a sikjat
mint anelkul .
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list