[elektro-etc] concorde

Karoly Kovacs koka55 at kabsi.at
Tue Dec 6 08:01:22 CET 2011


 > Annak ellenére, hogy a jegy rá elég
 > horror volt

1996-ban, amikor Becsbe kerultem, az Air France kirakataban volt 
hirdetve Europa-Amerika oda-vissza ut, mindegy volt, hogy parizsi vagy 
londoni indulassal, hatvanegynehanyezer Schilligbe (kb. 1 milka Ft) 
kerult. Ma nem tom, mennyi lenne, ha meg uzemelne. :)))

 > azért mutatós
 > portékának számított, ja és mellesleg egy presztizsgép volt

<anekdota on>
Egy baratom, a 80-as evek kozepe-vege fele, vezeto fejlesztomernokkent 
Argyelusorszagban volt egy par napos vegyipari szakmai konferencian. 
(Eleg sokat utazott igy.)
Az egyik delutani "programpontkent" a szervezok egy rovid setarepulest 
iktattak be Skocia fole. A baratom egyreszt elotte nem sokkal volt 
Skociaban, masreszt rettenetesen faradt volt, ugy dontott, inkabb otthon 
marad a szallodaban, es kihasznalja a szabad delutant, ledol pihenni.
A haver azota is veri a fejet a falba, ugyanis kiderult, hogy a 
nagyvonalu (es gazdag) ceg a "setarepulest" Concorde-al szervezte, 
_raadasul_ mivel ezzel a geppel technikai okok miatt nem "illett" ugy 
repulni, hogy Anglia-Skocia, tettek egy kis kiterot, s az Eszaki-Sark 
megkerulesevel repultek. :)))
<anekdota off>


> Szia !
>
> 2011.12.05. 20:48 keltezéssel, Xorn írta:
>> Plane, hogy kifele kb. 1/10 keresztmetszeten fujja, plusz magasabb
>> homerseklet, plusz elegett uzemanyag.
>
> A Concorde-nál nem volt cél, hogy a kilépő gáz hangsebesség alatt
> legyen, lévén a gép is ez felett repült. Valójában hasonló hajtóművekkel
> ment, mint a vadászgépek. (nagy kiáramló sebesség, utánégető felszálláskor)
>
>> Bar a modern ketaramuaknal ez
>> sem szo szerint igaz.
>
> Itt semmi sem lépi át a hanghatárt (a kilépő gáz sem), ezért csendesebb,
> meg itt a fogyasztás is szempont volt, mig a Concorde-nál nem. (elég
> durva fogyasztással repült, a sebesség ellenére is, és az elején volt
> valami gondja a zajjal is, amerikában)
>
> A leállításánál nemcsak a lezuhant gép játszott szerepet, amúgy sem volt
> egy túl nagy hasznot termelő gép. Annak ellenére, hogy a jegy rá elég
> horror volt, viszont folyamatosan reszelni kellett a rövid
> szervizciklusok miatt.
> Ennek ellenére egy mérnöki (fejlesztési) csúcs volt, és azért mutatós
> portékának számított, ja és mellesleg egy presztizsgép volt.
> Tudták a tulajok, hogy baromi drága lesz, de ez volt az első
> szuperszónikus (eddig az utolsó is) utasszállító.
>
> Üdv.:
> Anonymus
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list