[elektro-etc] concorde

Skandar Graun sgraun at gmail.com
Mon Dec 5 21:46:57 CET 2011


"de ez volt az első szuperszónikus (eddig az utolsó is) utasszállító."

Ezt így nem mondanám, mert ott volt még a Tupoljev TU-144 is.

2011/12/5 Anonymus <anonymus at telemester.hu>:
> Szia !
>
> 2011.12.05. 20:48 keltezéssel, Xorn írta:
>
>> Plane, hogy kifele kb. 1/10 keresztmetszeten fujja, plusz magasabb
>> homerseklet, plusz elegett uzemanyag.
>
>
> A Concorde-nál nem volt cél, hogy a kilépő gáz hangsebesség alatt legyen,
> lévén a gép is ez felett repült. Valójában hasonló hajtóművekkel ment, mint
> a vadászgépek. (nagy kiáramló sebesség, utánégető felszálláskor)
>
>
>>  Bar a modern ketaramuaknal ez
>> sem szo szerint igaz.
>
>
> Itt semmi sem lépi át a hanghatárt (a kilépő gáz sem), ezért csendesebb, meg
> itt a fogyasztás is szempont volt, mig a Concorde-nál nem. (elég durva
> fogyasztással repült, a sebesség ellenére is, és az elején volt valami
> gondja a zajjal is, amerikában)
>
> A leállításánál nemcsak a lezuhant gép játszott szerepet, amúgy sem volt egy
> túl nagy hasznot termelő gép. Annak ellenére, hogy a jegy rá  elég horror
> volt, viszont folyamatosan reszelni kellett a rövid szervizciklusok miatt.
> Ennek ellenére egy mérnöki (fejlesztési) csúcs volt, és azért mutatós
> portékának számított, ja és mellesleg egy presztizsgép volt.
> Tudták a tulajok, hogy baromi drága lesz, de ez volt az első szuperszónikus
> (eddig az utolsó is) utasszállító.
>
> Üdv.:
> Anonymus
>



More information about the Elektro-etc mailing list