[elektro-etc] concorde

Anonymus anonymus at telemester.hu
Mon Dec 5 21:45:17 CET 2011


Szia !

2011.12.05. 20:48 keltezéssel, Xorn írta:
> Plane, hogy kifele kb. 1/10 keresztmetszeten fujja, plusz magasabb
> homerseklet, plusz elegett uzemanyag.

A Concorde-nál nem volt cél, hogy a kilépő gáz hangsebesség alatt 
legyen, lévén a gép is ez felett repült. Valójában hasonló hajtóművekkel 
ment, mint a vadászgépek. (nagy kiáramló sebesség, utánégető felszálláskor)

>   Bar a modern ketaramuaknal ez
> sem szo szerint igaz.

Itt semmi sem lépi át a hanghatárt (a kilépő gáz sem), ezért csendesebb, 
meg itt a fogyasztás is szempont volt, mig a Concorde-nál nem. (elég 
durva fogyasztással repült, a sebesség ellenére is, és az elején volt 
valami gondja a zajjal is, amerikában)

A leállításánál nemcsak a lezuhant gép játszott szerepet, amúgy sem volt 
egy túl nagy hasznot termelő gép. Annak ellenére, hogy a jegy rá  elég 
horror volt, viszont folyamatosan reszelni kellett a rövid 
szervizciklusok miatt.
Ennek ellenére egy mérnöki (fejlesztési) csúcs volt, és azért mutatós 
portékának számított, ja és mellesleg egy presztizsgép volt.
Tudták a tulajok, hogy baromi drága lesz, de ez volt az első 
szuperszónikus (eddig az utolsó is) utasszállító.

Üdv.:
Anonymus



More information about the Elektro-etc mailing list