[elektro-etc] concorde
Anonymus
anonymus at telemester.hu
Mon Dec 5 21:45:17 CET 2011
Szia !
2011.12.05. 20:48 keltezéssel, Xorn írta:
> Plane, hogy kifele kb. 1/10 keresztmetszeten fujja, plusz magasabb
> homerseklet, plusz elegett uzemanyag.
A Concorde-nál nem volt cél, hogy a kilépő gáz hangsebesség alatt
legyen, lévén a gép is ez felett repült. Valójában hasonló hajtóművekkel
ment, mint a vadászgépek. (nagy kiáramló sebesség, utánégető felszálláskor)
> Bar a modern ketaramuaknal ez
> sem szo szerint igaz.
Itt semmi sem lépi át a hanghatárt (a kilépő gáz sem), ezért csendesebb,
meg itt a fogyasztás is szempont volt, mig a Concorde-nál nem. (elég
durva fogyasztással repült, a sebesség ellenére is, és az elején volt
valami gondja a zajjal is, amerikában)
A leállításánál nemcsak a lezuhant gép játszott szerepet, amúgy sem volt
egy túl nagy hasznot termelő gép. Annak ellenére, hogy a jegy rá elég
horror volt, viszont folyamatosan reszelni kellett a rövid
szervizciklusok miatt.
Ennek ellenére egy mérnöki (fejlesztési) csúcs volt, és azért mutatós
portékának számított, ja és mellesleg egy presztizsgép volt.
Tudták a tulajok, hogy baromi drága lesz, de ez volt az első
szuperszónikus (eddig az utolsó is) utasszállító.
Üdv.:
Anonymus
More information about the Elektro-etc
mailing list