[elektro-etc] concorde
Xorn
toth.endre at gmail.com
Mon Dec 5 16:54:35 CET 2011
2011/12/5 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:
> Szima Gábor wrote:
>
>>> Ez biztos? Akkor nem tudom, mit olvastam félre. Különben elég
>>> hihetetlen, hogy a 80 tonnás üzemanyaggal az összesen biztosan jóval
>>> 100 tonna feletti gépet felvinné egy 28 tonnás tolóerő. Szóval itt
>>> valami marhára nem stimmel.
>>
>>
>> Ne az urrepulo uzemmodra gondolj. ;)
>> Egy ilyen gepnek a sikloszama 9 kouli, azaz szerintem 1x tonna toloero
>> kornyeke eleg egy normalis repteteshez.
>
>
> Na de fel is kell ám szállni!
> Valaki, aki ért hozzá, mondta nekem régebben, hogy az utazómódban van kb 30
> tonnás tolóerő.
> Ha fel kell szállni, és a felszállási szög 25-30 fok, és eltekintünk a
> siklószámtól is, és nem lehet sebességet veszteni. Súly legyen 150 tonna.
>
> 30 foknál ez 75 tonna megkívánt tolóerőt jelentene egy surlódásmentes lejtőn
> felfelé tolásnál. :-) Jó, lehet, hogy nem tud ennyire meredeken felfelé
> menni, de 20 fokot biztos tud. Ahhoz meg 51 tonna tartozik. Aztán kell még
> légellenállásra meg van siklószám is.
>
> Szóval szerintem egy utasgépet nem visz fel tizentonnás tolóerő. A 9-es
> siklószámhoz légellenállás nélkül is 16,7 tonna tartozik. Szóval eléggé
> hihető, hogy az utazáshoz kell kb 30 tonna, és valszeg az is odafenn. Lent a
> sűrűbb légkörben biztos több kell.
Vagy kevesebb, mivel pl. pont felszallasnal eleg jelentos a
parnahatas, es a legkor is elegge sokkal surubb.
Best regards,
Andy
More information about the Elektro-etc
mailing list