[elektro-etc] concorde
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Mon Dec 5 16:50:08 CET 2011
Szima Gábor wrote:
>> Ez biztos? Akkor nem tudom, mit olvastam félre. Különben elég
>> hihetetlen, hogy a 80 tonnás üzemanyaggal az összesen biztosan jóval
>> 100 tonna feletti gépet felvinné egy 28 tonnás tolóerő. Szóval itt
>> valami marhára nem stimmel.
>
> Ne az urrepulo uzemmodra gondolj. ;)
> Egy ilyen gepnek a sikloszama 9 kouli, azaz szerintem 1x tonna toloero
> kornyeke eleg egy normalis repteteshez.
Na de fel is kell ám szállni!
Valaki, aki ért hozzá, mondta nekem régebben, hogy az utazómódban van kb 30
tonnás tolóerő.
Ha fel kell szállni, és a felszállási szög 25-30 fok, és eltekintünk a
siklószámtól is, és nem lehet sebességet veszteni. Súly legyen 150 tonna.
30 foknál ez 75 tonna megkívánt tolóerőt jelentene egy surlódásmentes lejtőn
felfelé tolásnál. :-) Jó, lehet, hogy nem tud ennyire meredeken felfelé menni,
de 20 fokot biztos tud. Ahhoz meg 51 tonna tartozik. Aztán kell még
légellenállásra meg van siklószám is.
Szóval szerintem egy utasgépet nem visz fel tizentonnás tolóerő. A 9-es
siklószámhoz légellenállás nélkül is 16,7 tonna tartozik. Szóval eléggé hihető,
hogy az utazáshoz kell kb 30 tonna, és valszeg az is odafenn. Lent a sűrűbb
légkörben biztos több kell.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list