[elektro-etc] Sürgos elintéznivaló
Kovács József
kj at faldeko.hu
Tue Sep 28 23:37:20 CEST 2010
Ez ettől azért rafkósabb kérdéskör...
Fogadjuk el, hogy pályán a forgalommal
(kissé ellazult figyelem van ilyenkor) autózva a
féklámpa_meglátás-fékhatásod között 1,2 sec lesz...
HA nagyon a seggében haladsz
akkor mindenképpen neki mész
...és beletolod az akadályba!
A lassulás négyzetes volta miatt
a távolság növelésével a helyzet eleinte romlik,
(mivel ő már lassul előtted) majd ismét javul
(mivel idővel te is lassulsz) az akció idődhöz
tartozó távolságig, ami ugye 130 km/h
esetén 43,3 méter ...(1,2 sec) aminél
pont nem tolod már meg...
HA KÖZELRŐL MEGTOLOD, akkor
viszont az ütközéskor MÉG az 1,2 sec-re eső
40 km/h lesz a sebeségel!!!! csattantok...
távolság >> belemenés
1 méter >> 18 km/h
2 méter >> 25 km/h
3 méter >> 29 km/h
4 méter >> 32 km/h
5 méter >> 40 km/h
7-35 méter >> 43 km/h
38 méter >> 36 km/h
40 méter >> 29 km/h
42 méter >> 18 km/h
43,3 méter >> ÉPP NEM TOLOD MEG
45 méter >> 1,7 méterrel mögötte állsz meg
Szóval, ha belemész hátulról, akkor
közelről és messziről koppansz kisebbet
először..és aztán együtt koppantok másodszor..
...jókorát hiába növeled kicsit a követésid.
Ami biztos, hogy ütközést elkerülni CSAK
az akció idődet meghaladó követésivel lehet!
Akármilyen jó vagy 0,8 sec alá nem kerülsz!
Az pedig 29 méter.....akkor HA!!! ez
előtted menő MÉG MEG TUD ÁLLNI.
De..általában ő sem tud....
Ezért mond a tanult, ajánlás NEKED 2 sec-t!
Az a szűk 1,5 sec amit én mondok, az pedig
olyan kompromisszum, ami jobban be is tartható
és BEKÖTÖTT ÖVVEL már jól megúszható
DE VÉLHETŐEN ELKERÜLHETETLEN
ütközéssel jár....azaz még mázli kell a NEM ütközéshez.
KJ
2010.09.28. 22:10 keltezéssel, Acs Gabor írta:
> Ja, ezért kellene annyi kultúra a népek fejébe, hogy ne vegyék el a
> másik követési távolságát.
> Ez szerintem sokkal veszélyesebb, mint a gyorshajtás, a propaganda
> jellemzően mégis a gyorshajtásról szól.
>
> Eléggé érdekes kipróbálni, hogy vannak azok a kísérletinek nevezett
> szakaszok, ahol felfestették, hány jel távolságot kellene tartani.
>
>
> Gábor
>
> Hofferek Attila írta:
>> 2010.09.28. 20:58 keltezéssel, Kovács József írta:
>>> Mármint, hogy
>>> a fenti követésiket tartsa..valaki?
>>> Elhatározás kérdése, szokott sikerülni...
>>
>> Át-e-resz-tő-ké-pes-ség. Lehet sűrűn is közlekedni kultúráltan, nem
>> csak látótávolságon kívül.
>>
>>> Bár, gyakran akad baromagyú, aki elveszi a távolságomat.
>>> De ahhoz már túl sokszor úsztam meg koccot csak centikkel
>>> és csikorgó gumikkal, újabban kattogó ABS-el az elmúlt
>>> 25év/~800ekm alatt ..ennek köszönhetően, hogy
>>> ne törekedjek a kellő távolság tartására...sima haladás közben.
>>> Ettől nem leszek lassúbb...és más sem!
>>
>> De szerintem lassúbb leszel, mert mindig valaki bemegy a nagy űrbe
>> közéd és az előtted két várossal levő közé, te meg mindig kialakítod
>> újra a fényéveket :-) jobb esetben csak gázelvétellel, ami szerencsés
>> esetben nem csinál dugót fél kilométerrel hátrébb, de ha fel is
>> villan a féklámpa, garantált az álló dugó kicsit hátrébb, de ezt már
>> aki csinálta soha nem veszi észre. Nemrég volt a totalcaron is szó
>> erről, meg szimulációs video is.
>>
>>
>> _____________ NOD32 5487 (20100928) Információ _____________
>>
>> Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
>> http://www.nod32.hu
>>
>>
>>
>
>
>
> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
> Verzió: 9.0.856 / Vírus adatbázis: 271.1.1/3164 - Kiadás dátuma: 09/28/10 08:34:00
>
More information about the Elektro-etc
mailing list