[elektro-etc] Szénhidrát nemzedék
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Tue Sep 28 01:09:28 CEST 2010
2010/9/28 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:
> charles hoss wrote:
>
>>> Már szinte zavar ez a talán szándékos értetlenség.
>>
>> mert nem ertem hogy miert hanyagolod el a dolog lenyeget .
>
> Nem hanyagolok el semmit, egyszerűen másról beszélünk. Én arról a tévedésről
> beszélek, miszerint a keresztstabilizátorok erőt visznek át a _kerekekre_
> egyik oldalról a másikra.
effektive a keresztstabilizator az egesz auto sulypontathelyezeset
megvaltoztatja , igy a vegen , a nyugalmi helyzethez kepest maskepp
alakul at , mashol lesz a tomegkozeppont - igy megvaltozik a kerekekre
juto ero - igy ebben az ertelemben igen , erot visz at - vagy inkabb
megvaltoztatja a kaszni sulypontjat .
ugy lehet siman elkepzelni mint egy lemezt a kaszni hosszaban :
ha nincs ott es a fulke tele van vizzel , akkor kanyarban a viz mind a
falon kot ki es a kocsi sulypontja jelentosen vandorol a szele fele .
ha most beteszek egy szigetelo lemezt hosszaban , akkor , bar a lemez
nem visz semmit sehova , de a viz fele megy ki a falra (alacsonyabbra)
mig a masik fele a kocsi kozepen all meg - a tomegkozeppont vandorlasa
csokken , emiatt azonos kanyarsebesseg , iv eseten a lemez "erot vitt"
a belso iven levo kerekekre .
ugyanilyen vandorlas akadalyozo szerepe van a stabrudnak - szerintem .
> Már itt is volt szó arról, hogy ez bizony valódi félreértés. Pl ha egy autó
> felkaptat az egyik első kerekével a járdára, akkor a kaszniban keletkezik-e
> csavaró nyomaték...
erzesre nekem ugy tunik hogy igen .
jokora .
a jeep-en ha arkon megyek at , akkor altalaban ugy 45-60 fokban
szoktam nekimenni - es hosszu masodpercekig all a gep a levegoben .
terepezeskor ilyenkor erdemes kikotni a stab rudat , ezzel javul az
artikulacio - nyilvan ha gatolja a futomu artikulaciot , akkor erot
vesz fel , tehat erot ad at az alvazra .
>> elkepzeltem .
>> az auto ebben a pillanatban merev test . csak hogy a nyugalmi
>> allapotahoz kepest - azaz az egyenes haladashoz kepest nezem , akkor
>> nem azonos vele .
>
> A merev testet úgy kell elképzelni, azért írtam csak oda, mert a talaj "nem
> tudja", hogy az autóban milyen szerkezetek vannak, és ha kanyarodik, akkor
> egy adott pillanatban a kerekekre ható erő se függ attól, hogy milyen
> szerkezetek vannak az autóban, mármint abból a szempontból, hogy a talaj és
> az egyes kerekek között mekkora erők ébrednek. Ebből a szempontból nézve
> ezek a szerkezetek lényegtelenek, nem elhanyagolás, hanem a szó minden
> értelmében közömbös, hogy milyen rudak meg egyebek vannak. A kerekekre ható
> erőkben nem játszanak szerepet. Ezt kéne csak megérteni.
probalom .
teha a fenti peldaban ha a kocsi fulkejebe teszek mondjuk ket mazsa
vizet es kanyarodok , akkor a belso kikepzesetol nem fugg hogy merre ,
mekkorat vandorol a sulypont ?
az mar csak hab a tortan hogy a kerek felfekvo felulete ugy valtozik-e
a kanyarban hogy elere all vagy tapad-e - es ha igen , akkor mekkora
oldaliranyu g-nel - hiszen az ami tokeletes tapadast ad mondjuk egy
40km/h-as , kis ivu kanyarban , az lehet hogy mar reg tulhajlik
nagyobb temponal .
itt komoly kompreomisszumok vannak - ezert is erdemes fejleszteni a futomuvet .
> Ez az alul- meg felülkormányzottság már egész más tészta, én nem erről
> beszéltem. Ez egy dinamikai jellemző, akkor csúcsosodik ki, amikor el akar
> valahol szabadulni a kerék, azaz meg akar kezdődni a csúszás, ezt meg millió
> meg még egy dolog befolyásolja. Ez viszont az én szempontomból elterelés,
> mint az autó szine, az ablakok átlátszósága stb.
innen indult az egesz beszelgetes hogy mitol lesz alul vagy
felulkormanyzott az auto .
valtoztatja-e a sulypont , a futomu beallitasa , szerkezete , megoldasai .
valahol akkor eltevedetem ...
> De igen, a másik szálban korábban, amikor azt találtam beírni, hogy ha a
> fekvőrendőrt féloldalasan vesszük, akkor csavarónyomaték jön létre a
> kasznin, amire jött egy válasz pont a kereszt-stabilizátorra hivatkozva, ami
> ezt a csavarónyomatékot eltünteti. Szóval autóügyben egészen topon lévő
> emberknél is ott a tévedés lehetősége. Az csak öröm, hogy nálad egy
> pillanatig sem állt fenn.
furcsa egy otlet .
a stab kar ilyenkor erot vesz fel es torzios rugokent mukodik .
valamihez kepest fejt ki erot .
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list