[elektro-etc] Szénhidrát nemzedék
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Tue Sep 28 00:06:32 CEST 2010
charles hoss wrote:
>> Már szinte zavar ez a talán szándékos értetlenség.
>
> mert nem ertem hogy miert hanyagolod el a dolog lenyeget .
Nem hanyagolok el semmit, egyszerűen másról beszélünk. Én arról a tévedésről
beszélek, miszerint a keresztstabilizátorok erőt visznek át a _kerekekre_ egyik
oldalról a másikra.
Már itt is volt szó arról, hogy ez bizony valódi félreértés. Pl ha egy autó
felkaptat az egyik első kerekével a járdára, akkor a kaszniban keletkezik-e
csavaró nyomaték...
> elkepzeltem .
> az auto ebben a pillanatban merev test . csak hogy a nyugalmi
> allapotahoz kepest - azaz az egyenes haladashoz kepest nezem , akkor
> nem azonos vele .
A merev testet úgy kell elképzelni, azért írtam csak oda, mert a talaj "nem
tudja", hogy az autóban milyen szerkezetek vannak, és ha kanyarodik, akkor egy
adott pillanatban a kerekekre ható erő se függ attól, hogy milyen szerkezetek
vannak az autóban, mármint abból a szempontból, hogy a talaj és az egyes kerekek
között mekkora erők ébrednek. Ebből a szempontból nézve ezek a szerkezetek
lényegtelenek, nem elhanyagolás, hanem a szó minden értelmében közömbös, hogy
milyen rudak meg egyebek vannak. A kerekekre ható erőkben nem játszanak
szerepet. Ezt kéne csak megérteni.
Az egy másik tészta, hogy ezen szerkezetek hatására a járgány milyen pályán fog
közelekedni, vagy hogy milyen plusz leszorítóerőt hoz létre valami szárny, vagy
a gumi anyaga esetleg sokkal nagyobb surlódási tényezőt fog eredményezni, amitől
nem fog megcsúszni.
Ez az alul- meg felülkormányzottság már egész más tészta, én nem erről
beszéltem. Ez egy dinamikai jellemző, akkor csúcsosodik ki, amikor el akar
valahol szabadulni a kerék, azaz meg akar kezdődni a csúszás, ezt meg millió meg
még egy dolog befolyásolja. Ez viszont az én szempontomból elterelés, mint az
autó szine, az ablakok átlátszósága stb.
> az ero ami "atmegy" nem megy at . nyilvanvalo - de ez egy uzemkepes es
> jo paradigma , modell amivel meg lehet erteni hogy mit tesz a stab rud
> .
> ami bejon az egyik oldalon , az segit kicsit lehuzni a masik oldalt ,
> igy megakadalyozva a sulypont vandorlas egy reszet - es ez mar igy
Így minden rendben van, erről elég beszélni.
> ha nincs oldaliranyu g , csak akkor kepzelheto el hogy a ket kereken
> azonos ero ebredjen . ilyet szerintem senki nem mondott :)
De igen, a másik szálban korábban, amikor azt találtam beírni, hogy ha a
fekvőrendőrt féloldalasan vesszük, akkor csavarónyomaték jön létre a kasznin,
amire jött egy válasz pont a kereszt-stabilizátorra hivatkozva, ami ezt a
csavarónyomatékot eltünteti. Szóval autóügyben egészen topon lévő emberknél is
ott a tévedés lehetősége. Az csak öröm, hogy nálad egy pillanatig sem állt fenn.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list