[elektro-etc] Szénhidrát nemzedék

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Mon Sep 27 21:44:19 CEST 2010


Valenta, Ferenc <Ferenc_Valenta at mentor.com> írta (2010. szeptember 27. 20:26):
> jhidvegi wrote:
>
>> Erre mondtam, hogy csak súlypontelmozdulás történik, amit úgy írtam, hogy "kiborul" a kaszni, ennek a kilövésére van a keresztstabilizátor, de ettol még nem fog a belso kerekekre a talajtól ható ero jelentosen változni!! Tehát olyat nem tudsz csinálni semmiféle szerkezettel, hogy ha van egy ilyen nélküli autó, akkor az adott kanyarban és sebességen a külso kerekeken a súly 90%-a van, a belsokön 10, aztán berakod a legprofibb szerkezetet, és nicsak, ki beszél, egyszeribe egyformán oszlik meg az ero a két keréken. Hát nem oszlik meg egyformán, max a 90% lecsökken 88-ra, a 10 megno 12-re, mert beljebb marad a súlypont. De NEM ez a lényeg, hanem az elvi tévedés, aminek sokan - fogalmazzak erosen - áldozatul esnek, hogy az ero átmegy a túloldalra, és egyformán lesznek a kerekek terhelve.
>
> Valahogy igy... A kerekekre hato ero csak a kaszni eltero (kisebb)
> dolese miatt valtozik. Egyebkent, ahogy irod, egyszeru fizika.
> Van a gravitacio es a centripetalis gyorsulas. Az egyik mindig allando,
> a masik csak a korpalya sugaratol es a sebessegtol fugg, es mivel a ket
> kiserlet korulmenyeit azonosra lojuk be, ez is allando.
> Ami valtozik, a kaszni dolese, ami allo helyzetben is megvaltoztatja
> a ketoldali kerekeken a terheles eloszlasat.
> Ha pl jobbra dol a kaszni, a sulypont jobbra kerul, a jobboldali
> kereken nagyobb lesz a terheles.
> A kemeny stabrud csokkenti a kaszni doleset. Tehat kanyarban a kulso
> kereken lesz nagyobb terheles, de igy a tobblet-terheles csokken.

tehat azzal hogy csokken a kaszni dolese , a kanyar kulso iven levo
kereken no a terheles ?

bye
dexter



More information about the Elektro-etc mailing list