[elektro-etc] Szénhidrát nemzedék

Valenta, Ferenc Ferenc_Valenta at mentor.com
Mon Sep 27 20:26:52 CEST 2010


jhidvegi wrote:

> Erre mondtam, hogy csak súlypontelmozdulás történik, amit úgy írtam, hogy "kiborul" a kaszni, ennek a kilövésére van a keresztstabilizátor, de ettol még nem fog a belso kerekekre a talajtól ható ero jelentosen változni!! Tehát olyat nem tudsz csinálni semmiféle szerkezettel, hogy ha van egy ilyen nélküli autó, akkor az adott kanyarban és sebességen a külso kerekeken a súly 90%-a van, a belsokön 10, aztán berakod a legprofibb szerkezetet, és nicsak, ki beszél, egyszeribe egyformán oszlik meg az ero a két keréken. Hát nem oszlik meg egyformán, max a 90% lecsökken 88-ra, a 10 megno 12-re, mert beljebb marad a súlypont. De NEM ez a lényeg, hanem az elvi tévedés, aminek sokan - fogalmazzak erosen - áldozatul esnek, hogy az ero átmegy a túloldalra, és egyformán lesznek a kerekek terhelve.

Valahogy igy... A kerekekre hato ero csak a kaszni eltero (kisebb)
dolese miatt valtozik. Egyebkent, ahogy irod, egyszeru fizika.
Van a gravitacio es a centripetalis gyorsulas. Az egyik mindig allando,
a masik csak a korpalya sugaratol es a sebessegtol fugg, es mivel a ket
kiserlet korulmenyeit azonosra lojuk be, ez is allando.
Ami valtozik, a kaszni dolese, ami allo helyzetben is megvaltoztatja
a ketoldali kerekeken a terheles eloszlasat.
Ha pl jobbra dol a kaszni, a sulypont jobbra kerul, a jobboldali
kereken nagyobb lesz a terheles.
A kemeny stabrud csokkenti a kaszni doleset. Tehat kanyarban a kulso
kereken lesz nagyobb terheles, de igy a tobblet-terheles csokken.
Ezert fog konnyebben megcsuszni a kulso kerek a kemeny stabrudtol.
Viszont kevesbe fog akarni felborulni a kocsi.
Az eroviszonyokat arnyalja meg a progressziv rugo stb...
A kaszni alapdolese beallitja a nemlinearis karakterisztikaju rugo
munkapontjat, ezen a stabrud valtoztat, az eredmeny nem trivialis.

trebi at algoritmic.hu wrote:
> Átlag juzer észre se veszi, ha kiszerelik a kocsijából a stabilizátort. 
> Hónapok alatt se. (Többszörösen kipróbálva. :)

Na neee! Elegge feltuno, hogy a legkisebb kanyarban is le akar esni
az utrol az auto, nem lehet nem eszrevenni.
Kollegam Volvojaban tort szet nehany eve.
A hidros felfuggesztes meg viccesebb, az elso kanyarnal bedol, es
ugy is marad, egy ellenkezo iranyu kanyarig :)

-- 
Ferenc Valenta <ferenc_valenta at mentor.com>  Volcano / Mentor Graphics
"My love is REAL, unless declared INTEGER"


More information about the Elektro-etc mailing list