[elektro-etc] Szénhidrát nemzedék

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Mon Sep 27 19:03:41 CEST 2010


charles hoss wrote:

> ertem - de az auto nem merev test - kidobod a modellbol a problema
> lelket .

Már szinte zavar ez a talán szándékos értetlenség.

Képzelj el egy kör alakú pályát, ezen egyenletes sebességgel köröz az autó. A 
pálya tökéletes, semmi hupli, tehát az autó nem rugózik, nem moccan rajta semmi. 
Ha így nézed, máris merev test.

 ha az auto kanyarban van , akkor a kulso kerekre hato erok
> miatt a
> futomu berugozik - ebbol kovetkezik hogy a kocsi solypontja kozelebb
> kerul a kanyar kulso ivehez es ha a futomu normalisan viselkedik ,
> akkor magasabbra is .
> ha van stabilizator , akkor a ez a hatas jelentosen csokken - ezt

Erre mondtam, hogy csak súlypontelmozdulás történik, amit úgy írtam, hogy 
"kiborul" a kaszni, ennek a kilövésére van a keresztstabilizátor, de ettől még 
nem fog a belső kerekekre a talajtól ható erő jelentősen változni!! Tehát olyat 
nem tudsz csinálni semmiféle szerkezettel, hogy ha van egy ilyen nélküli autó, 
akkor az adott kanyarban és sebességen a külső kerekeken a súly 90%-a van, a 
belsőkön 10, aztán berakod a legprofibb szerkezetet, és nicsak, ki beszél, 
egyszeribe egyformán oszlik meg az erő a két keréken. Hát nem oszlik meg 
egyformán, max a 90% lecsökken 88-ra, a 10 megnő 12-re, mert beljebb marad a 
súlypont. De NEM ez a lényeg, hanem az elvi tévedés, aminek sokan - fogalmazzak 
erősen - áldozatul esnek, hogy az erő átmegy a túloldalra, és egyformán lesznek 
a kerekek terhelve.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list