[elektro-etc] Szénhidrát nemzedék
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Mon Sep 27 18:49:06 CEST 2010
2010/9/27 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:
> Szali Sandor wrote:
>
>> igazan csak akkor ertenem meg, ha egy vektorgrafikus reszletes
>> animacio elmagyarazna,
>
> Dehogy csak akkor! Azt kell mindössze észrevenni, hogy ha van egy kanyarodó
> autó, akkor annak van egy súlypontja, és a gyorsulásokat (ezáltal az erőket)
> innen lehet startoltatni.
> Ha az oldalirányú gyorsulás meg a nehézségi gyorsulás eredője szélső esetben
> a külső kerekek talajfogási pontja felé mutat, akkor a belső kerekek
> mindenképpen tehermentes-közeliek. Akkor is, ha van olyan belső szerkezet,
> ami a belső kerekek rugóit összenyomja, akkor is, ha nincs.
> Tehát azt kell belátni, hogy a kereszt-stabilizátor által létrehozott erők
> nem módosítják lényegesen a talajra ható erőket, csak a rugóra hatóakat. Úgy
> is lehetne mondani, hogy a talajfogás szempontjából édesmindegy, hogy az
> autón belül, amit kvázi merev testnek foghatunk fel, miféle erők
> keletkeznek.
ertem - de az auto nem merev test - kidobod a modellbol a problema lelket .
ha az auto kanyarban van , akkor a kulso kerekre hato erok miatt a
futomu berugozik - ebbol kovetkezik hogy a kocsi solypontja kozelebb
kerul a kanyar kulso ivehez es ha a futomu normalisan viselkedik ,
akkor magasabbra is .
ha van stabilizator , akkor a ez a hatas jelentosen csokken - ezt
teljesen veletlenul nem csak a kepernyo mogul , teoretikusan mondom ,
hanem arra alapozom hogy a terepversenyzes miatt jartam kikotott elso
stab ruddal . tehat tudom hogy viselkedik vele es nelkule ugyanaz az
auto .
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list