[elektro-etc] Szénhidrát nemzedék

Szali Sandor szali.sandor at gmail.com
Mon Sep 27 15:19:37 CEST 2010


jhidvegi wrote:
>> igen, a hatsokerekes tulkormanyzott az elsokerekes meg
>> alulkormanyzott hajlamu is ettol.
>> nem a kis kormanymuattetel miatt hivjak pl. alulkormanyozottnak :)
> Na jó, de az F1-nél hol alul-, hol meg túlkormányzottságról
> beszélnek, holott ez tutira hátsókerekes mind.

csak azt irtam hajlamu is ettol. szoval mondjuk nagy gaznal kanyarban.
az F1rol jut eszembe, nem is tudom autoszeruen viselkedik-e :)
mindenesetre jo nagyokat benaznank vele. [ha nyomnank neki]

> Az fel se merült bennem, hogy a kormánymuáttételnek bármi köze lenne
> a dologhoz.

tudom, azert a pl., ameg a :)
szoval inkabb attol fugg hogy melyik tengely veszti el a tapadast, nem a 
kerekosszetartastol.


>> de a kerekek kozott atterhelodes van, a kulso trapezkart lefele
>> nyomja a stab.rud.
> Na nem, ez félreértés. Nem a kerekek terhelése változik, hanem a
> rugóké!

jo akkor a belsot huzza felfele :)

> A kerekek terhelése kizárólag a menetbeli sajátosságoktól
> függ. Pl a kanyar ívétol és a sebességtol, a kocsi súlypontjának a
> helyzetétol, és a kerekek távolságától. Ha ez egy adott szituban
> adott, akkor a kerekek közti terhelés-megosztás ezáltal adott, ezen
> semmiféle belso szerkezet nem tud változtatni.
>
> Pl ha a surlódási tényezo nagyon jó, és boruláshatáron volna egy
> járgány, akkor ugye a belso kerekek már szinte nulla erot kapnak a
> talajtól. Akármilyen rudak is akárhol vannak. Az autó súlyát csaknem
> teljes egészében a külso kerekek viszik. Eközben persze nincs
> akadálya annak, hogy a belso kerekek rugói is össze legyenek nyomva.

igazan csak akkor ertenem meg, ha egy vektorgrafikus reszletes animacio 
elmagyarazna,
de a kasztni nemdolest csak mint kenyelmi dolgot emlitik [plusz a kerekdoles 
nem megy el annyira]
de a lenyeg hogy atviszi a terhelest egyik kerekrol a masikra. A rugozatlan 
reszen dolgozik.
bar egy rontgen animacion megneznem, a bolcso az rugozott tomeg es azon is 
rogzitve van gumival. 



More information about the Elektro-etc mailing list