[elektro-etc] Szénhidrát nemzedék
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Mon Sep 27 00:31:48 CEST 2010
Szali Sandor wrote:
> igen, a hatsokerekes tulkormanyzott az elsokerekes meg alulkormanyzott
> hajlamu is ettol.
> nem a kis kormanymuattetel miatt hivjak pl. alulkormanyozottnak :)
Na jó, de az F1-nél hol alul-, hol meg túlkormányzottságról beszélnek, holott ez
tutira hátsókerekes mind.
Az fel se merült bennem, hogy a kormányműáttételnek bármi köze lenne a dologhoz.
> a latvany is, ezzel aztan a kerekdoles elallitodasa csokken az is jo,
> de a kerekek kozott atterhelodes van, a kulso trapezkart lefele
> nyomja a stab.rud.
Na nem, ez félreértés. Nem a kerekek terhelése változik, hanem a rugóké! A
kerekek terhelése kizárólag a menetbeli sajátosságoktól függ. Pl a kanyar ívétől
és a sebességtől, a kocsi súlypontjának a helyzetétől, és a kerekek
távolságától. Ha ez egy adott szituban adott, akkor a kerekek közti
terhelés-megosztás ezáltal adott, ezen semmiféle belső szerkezet nem tud
változtatni.
Pl ha a surlódási tényező nagyon jó, és boruláshatáron volna egy járgány, akkor
ugye a belső kerekek már szinte nulla erőt kapnak a talajtól. Akármilyen rudak
is akárhol vannak. Az autó súlyát csaknem teljes egészében a külső kerekek
viszik. Eközben persze nincs akadálya annak, hogy a belső kerekek rugói is össze
legyenek nyomva.
> mikor vettem ezta hulladekot oriasi szettartasa volt, akkor csak
> szemmel lottem be :)
Ja, hogy volt baja eleve, akkor értem, hogy matatni kellett. Az ilyesmit én
azzal szoktam kezdeni, hogy autószerelő, az megnézi, lóg-e valami, ha igen, azt
kicserélni, aztán jöhet a futómű belövés.
> maradt egy pici szettartas
> most lottem be egy hosszu alu csovel a gyari osszetartas erteket
Ez biztos nem rossz, de igen oda kell figyelni. Arra pl, hogy amikor odafekteted
a csövet akármelyik kerékhez, azt előtte játszad be úgy, hogy a kóválygás (mert
ugye a kerék sose fut tökéletesen) szélső helyzete éppen fönt meg lent legyen,
tehát a vizszintes érintési pontok úgy viselkedjenek, mintha a kerék tökéletes
lenne.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list