[elektro-etc] Szénhidrát nemzedék

charles.hoss charles.hoss at gmail.com
Mon Sep 27 11:01:03 CEST 2010


Nem tudom miert kotik hajtasrendszerhez a kormanyzottsagot. 
A butan megcsinalt tulbiztonsagos gepek alulkormanyzottak , mert ezt erti meg a nulla agyu user , aki arra nez amerre menni akar es arra tekeri a kormanyt is , erzes nelkul.
A jol megcsinalt futomu parhuzamosan csuszna , de innen ha gazt ad , akkor alulkormanyzotta valik ha elveszi akkor tulkormanyzott lesz - igy az egysegsugaru user besokall a kanyarban es amikor elkapja a labat a gazrol keresztbe fordul . 

A smart is alulkormanyzott , pedig total hatsokerekes . 

A kormany geometria pedig fekete magia :)
Nem modellezheto egyszeruen.

Bye
dexter

Sent from my HTC

-----Original Message-----
From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
Sent: Monday, September 27, 2010 0:31
To: elektro-etc at tesla.hu
Subject: Re: [elektro-etc] Szénhidrát nemzedék

Szali Sandor wrote:

> igen, a hatsokerekes tulkormanyzott az elsokerekes meg alulkormanyzott
> hajlamu is ettol.
> nem a kis kormanymuattetel miatt hivjak pl. alulkormanyozottnak :)

Na jó, de az F1-nél hol alul-, hol meg túlkormányzottságról beszélnek, holott ez 
tutira hátsókerekes mind.

Az fel se merült bennem, hogy a kormányműáttételnek bármi köze lenne a dologhoz.

> a latvany is, ezzel aztan a kerekdoles elallitodasa csokken az is jo,
> de a kerekek kozott atterhelodes van, a kulso trapezkart lefele
> nyomja a stab.rud.

Na nem, ez félreértés. Nem a kerekek terhelése változik, hanem a rugóké! A 
kerekek terhelése kizárólag a menetbeli sajátosságoktól függ. Pl a kanyar ívétől 
és a sebességtől, a kocsi súlypontjának a helyzetétől, és a kerekek 
távolságától. Ha ez egy adott szituban adott, akkor a kerekek közti 
terhelés-megosztás ezáltal adott, ezen semmiféle belső szerkezet nem tud 
változtatni.

Pl ha a surlódási tényező nagyon jó, és boruláshatáron volna egy járgány, akkor 
ugye a belső kerekek már szinte nulla erőt kapnak a talajtól. Akármilyen rudak 
is akárhol vannak. Az autó súlyát csaknem teljes egészében a külső kerekek 
viszik. Eközben persze nincs akadálya annak, hogy a belső kerekek rugói is össze 
legyenek nyomva.

> mikor vettem ezta hulladekot oriasi szettartasa volt, akkor csak
> szemmel lottem be :)

Ja, hogy volt baja eleve, akkor értem, hogy matatni kellett. Az ilyesmit én 
azzal szoktam kezdeni, hogy autószerelő, az megnézi, lóg-e valami, ha igen, azt 
kicserélni, aztán jöhet a futómű belövés.

> maradt egy pici szettartas
> most lottem be egy hosszu alu csovel a gyari osszetartas erteket

Ez biztos nem rossz, de igen oda kell figyelni. Arra pl, hogy amikor odafekteted 
a csövet akármelyik kerékhez, azt előtte játszad be úgy, hogy a kóválygás (mert 
ugye a kerék sose fut tökéletesen) szélső helyzete éppen fönt meg lent legyen, 
tehát a vizszintes érintési pontok úgy viselkedjenek, mintha a kerék tökéletes 
lenne.

hjozsi 




More information about the Elektro-etc mailing list