[elektro-etc] Szénhidrát nemzedék
charles.hoss
charles.hoss at gmail.com
Mon Sep 27 11:01:03 CEST 2010
Nem tudom miert kotik hajtasrendszerhez a kormanyzottsagot.
A butan megcsinalt tulbiztonsagos gepek alulkormanyzottak , mert ezt erti meg a nulla agyu user , aki arra nez amerre menni akar es arra tekeri a kormanyt is , erzes nelkul.
A jol megcsinalt futomu parhuzamosan csuszna , de innen ha gazt ad , akkor alulkormanyzotta valik ha elveszi akkor tulkormanyzott lesz - igy az egysegsugaru user besokall a kanyarban es amikor elkapja a labat a gazrol keresztbe fordul .
A smart is alulkormanyzott , pedig total hatsokerekes .
A kormany geometria pedig fekete magia :)
Nem modellezheto egyszeruen.
Bye
dexter
Sent from my HTC
-----Original Message-----
From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
Sent: Monday, September 27, 2010 0:31
To: elektro-etc at tesla.hu
Subject: Re: [elektro-etc] Szénhidrát nemzedék
Szali Sandor wrote:
> igen, a hatsokerekes tulkormanyzott az elsokerekes meg alulkormanyzott
> hajlamu is ettol.
> nem a kis kormanymuattetel miatt hivjak pl. alulkormanyozottnak :)
Na jó, de az F1-nél hol alul-, hol meg túlkormányzottságról beszélnek, holott ez
tutira hátsókerekes mind.
Az fel se merült bennem, hogy a kormányműáttételnek bármi köze lenne a dologhoz.
> a latvany is, ezzel aztan a kerekdoles elallitodasa csokken az is jo,
> de a kerekek kozott atterhelodes van, a kulso trapezkart lefele
> nyomja a stab.rud.
Na nem, ez félreértés. Nem a kerekek terhelése változik, hanem a rugóké! A
kerekek terhelése kizárólag a menetbeli sajátosságoktól függ. Pl a kanyar ívétől
és a sebességtől, a kocsi súlypontjának a helyzetétől, és a kerekek
távolságától. Ha ez egy adott szituban adott, akkor a kerekek közti
terhelés-megosztás ezáltal adott, ezen semmiféle belső szerkezet nem tud
változtatni.
Pl ha a surlódási tényező nagyon jó, és boruláshatáron volna egy járgány, akkor
ugye a belső kerekek már szinte nulla erőt kapnak a talajtól. Akármilyen rudak
is akárhol vannak. Az autó súlyát csaknem teljes egészében a külső kerekek
viszik. Eközben persze nincs akadálya annak, hogy a belső kerekek rugói is össze
legyenek nyomva.
> mikor vettem ezta hulladekot oriasi szettartasa volt, akkor csak
> szemmel lottem be :)
Ja, hogy volt baja eleve, akkor értem, hogy matatni kellett. Az ilyesmit én
azzal szoktam kezdeni, hogy autószerelő, az megnézi, lóg-e valami, ha igen, azt
kicserélni, aztán jöhet a futómű belövés.
> maradt egy pici szettartas
> most lottem be egy hosszu alu csovel a gyari osszetartas erteket
Ez biztos nem rossz, de igen oda kell figyelni. Arra pl, hogy amikor odafekteted
a csövet akármelyik kerékhez, azt előtte játszad be úgy, hogy a kóválygás (mert
ugye a kerék sose fut tökéletesen) szélső helyzete éppen fönt meg lent legyen,
tehát a vizszintes érintési pontok úgy viselkedjenek, mintha a kerék tökéletes
lenne.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list