[elektro-etc] Szénhidrát nemzedék
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Sun Sep 26 18:49:30 CEST 2010
Szali Sandor wrote:
> amugy negativ kerekdolessel asszem szettartassal gurul legjobban.
> versenyautokon hasznaljak, ott nem panaszkodik a sofor, hogy neha
> egyenesben is figyelni kelll az auotra.
Nem tudom, mit jelent a negatív kerékdőlés, szerintem lefelé terpesztenek ezek
alaphelyzetben. A széttartás meg, ha tényleg így van, igazolni látszik az iménti
feltevésemet a kanyarbeli kerék-igénybevételek tekintetében.
> a sot.. az azt jelenti ha egyszer becsurted a hajtukanyarba, a vegen
> meg jobban eltekeri magat? :)
Ez a magától visszatérésesdi nem a versenyszerű vagy nagysebességű (nagy
oldalirányú erőkhöz tartozó) helyzetekről szól, hanem ha valaki beparkol akár,
tehát cammog, nincs oldalirányú jelentős erő, de gurul, akkor mit akar csinálni
a kormány.
Ha nekem versenyautóhoz kéne babrálnom, úgy állítgatnám be, hogy ne kelljen
különösebb erőt kifejtenie a versenyzőnek durva kanyarok esetén se. Itt az
összetartás meg az utánfutási szögek összhangjáról volna szó szerintem.
Széttartás esetén nulla utánfutási szögnél erősen kell tartani bekanyarodás
irányába a kormányt. Nagy utánfutási szögnél meg vissza kell fogni, mert ha
elengedné bevágódna teljesen. Az a jó szerintem, ha pont nem akar semerre menni,
vagy inkább befelé kell tartani, nem?
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list