[elektro-etc] dan urhajofejlesztes
Xorn
toth.endre at gmail.com
Fri Sep 17 12:58:52 CEST 2010
Nem jo pelda, mert itt nem a felhajtoero tartja fenn a cuccot, tehat
atesesrol beszelni nem nagyon lehet. De a vizre szallasos pelda sem
jo, mert a levego-viz hatarvonallal szemben itt ilyesmi sincs ennyire
elesen.
Best regards,
Andy
2010/9/17 charles.hoss <charles.hoss at gmail.com>:
> Kicsit olyan ez az egesz mintha valaki hidroplant akarna tervezni - megallapitottuk hogy a repulo 80km/h korul atesik , tehat ennyi a leszallasi sebesseg - aztan kiderult hogy ennyivel nekimenni a viznek egeszsegtelen es azota a talpak helyett a becsapodast csokkento technika a nyero.
> Ketsegtelen hogy a hopajzsot nem kell beinditani , tehat biztonsagosabb mint a hajtomu , de az urszemethez hasonlitani a siklo visszatertet olyan mintha egy egy grammos kavicsot vagy egy egy grammos tollat szemlelnenk mikozben kidobjuk egy ablakon a szelbe . Nagyon mas erok es nagyon mas hatasok jelentkeznek - ha nem igy lenne , akkor a hopajzsserult ursiklo nem szakadt volna darabokra .
>
> Bye
> dexter
>
> Sent from my HTC
>
> -----Original Message-----
> From: Xorn <toth.endre at gmail.com>
> Sent: Friday, September 17, 2010 12:02
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro-etc] dan urhajofejlesztes
>
> 2010/9/17 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:
>> Saccok: pl a légkör nem olyan, hogy az azonos sűrűségű felületek kb gömb
>> alakúak, hanem hullámzik, mindenféle durva magasságeltéréssel vannak
>> súlyosan eltérő sűrűségű légtömegek. Ha így van pl, akkor megeshet, hogy
>> látszólag lájtosan fékez, de egyszercsak "nekimegy" egy ilyen sűrűbb
>> résznek, és odavan az egész.
>
> Ez a kevesbe gyakori.
>
>> Aztán az is lehet, hogy az érdemi fékezéshez használható légréteg elég
>> élesen kezdődik, tehát a levegő felfogható óceánnak, aminek viszonylag
>> definiált felszíne van. Efölött hetekig lehet fékeződni, alatta viszont csak
>> elégve - erről a sebességről, és hővédő pajzs nélkül. Sőt, az is lehet, hogy
>
> Ez nem lehet, hanem biztos, hiszen a gazdatlan cucc is ezert es igy esik le.
>
>> ha egy objektum (űrszemét) lassan fékeződik, az is úgy történik, hogy
>> rengeteg ideig fékeződik fent valahol, aztán egyszercsak eléri a légteret,
>> és már fehéren izzik is. (Ld MIR). Szóval lehet, hogy odafenn, ahol igen
>> ritka a levegő, nem lehet hatékonyan vitorlázni ezen a sebességen, tehát
>> nincs kizárva, hogy nem úgy működnek a dolgok - felhajtóerő és ilyesmi -,
>> mint kisebb sebességen. Nem tudom, ez is sacc.
>
> Nem csak a felhajtoero nem mukodik, hanem a kormanyero sem. Kacsazva leszallni,
> hogy lefele lenduletet vesznek, azutan ha mar "fog" a kormany, ismet
> felfele kormanyoznak, elvileg lehet. Gyakorlatban ilyet meg nem
> csinaltak, meg Rutanek sem igy dolgoznak.
>
> Best regards,
> Andy
>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list