[elektro-etc] dan urhajofejlesztes

charles.hoss charles.hoss at gmail.com
Fri Sep 17 12:52:28 CEST 2010


Kicsit olyan ez az egesz mintha valaki hidroplant akarna tervezni - megallapitottuk hogy a repulo 80km/h korul atesik , tehat ennyi a leszallasi sebesseg - aztan kiderult hogy ennyivel nekimenni a viznek egeszsegtelen es azota a talpak helyett a becsapodast csokkento technika a nyero. 
Ketsegtelen hogy a hopajzsot nem kell beinditani , tehat biztonsagosabb mint a hajtomu , de az urszemethez hasonlitani a siklo visszatertet olyan mintha egy egy grammos kavicsot vagy egy egy grammos tollat szemlelnenk mikozben kidobjuk egy ablakon a szelbe . Nagyon mas erok es nagyon mas hatasok jelentkeznek - ha nem igy lenne , akkor a hopajzsserult ursiklo nem szakadt volna darabokra . 

Bye
dexter

Sent from my HTC

-----Original Message-----
From: Xorn <toth.endre at gmail.com>
Sent: Friday, September 17, 2010 12:02
To: elektro-etc at tesla.hu
Subject: Re: [elektro-etc] dan urhajofejlesztes

2010/9/17 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:
> Saccok: pl a légkör nem olyan, hogy az azonos sűrűségű felületek kb gömb
> alakúak, hanem hullámzik, mindenféle durva magasságeltéréssel vannak
> súlyosan eltérő sűrűségű légtömegek. Ha így van pl, akkor megeshet, hogy
> látszólag lájtosan fékez, de egyszercsak "nekimegy" egy ilyen sűrűbb
> résznek, és odavan az egész.

Ez a kevesbe gyakori.

> Aztán az is lehet, hogy az érdemi fékezéshez használható légréteg elég
> élesen kezdődik, tehát a levegő felfogható óceánnak, aminek viszonylag
> definiált felszíne van. Efölött hetekig lehet fékeződni, alatta viszont csak
> elégve - erről a sebességről, és hővédő pajzs nélkül. Sőt, az is lehet, hogy

Ez nem lehet, hanem biztos, hiszen a gazdatlan cucc is ezert es igy esik le.

> ha egy objektum (űrszemét) lassan fékeződik, az is úgy történik, hogy
> rengeteg ideig fékeződik fent valahol, aztán egyszercsak eléri a légteret,
> és már fehéren izzik is. (Ld MIR). Szóval lehet, hogy odafenn, ahol igen
> ritka a levegő, nem lehet hatékonyan vitorlázni ezen a sebességen, tehát
> nincs kizárva, hogy nem úgy működnek a dolgok - felhajtóerő és ilyesmi -,
> mint kisebb sebességen. Nem tudom, ez is sacc.

Nem csak a felhajtoero nem mukodik, hanem a kormanyero sem. Kacsazva leszallni,
hogy lefele lenduletet vesznek, azutan ha mar "fog" a kormany, ismet
felfele kormanyoznak, elvileg lehet. Gyakorlatban ilyet meg nem
csinaltak, meg Rutanek sem igy dolgoznak.

Best regards,
Andy




More information about the Elektro-etc mailing list