[elektro-etc] dan urhajofejlesztes
Xorn
toth.endre at gmail.com
Thu Sep 16 13:56:01 CEST 2010
Anno a Gemini program elott eppen azt vartak, hogy az urprogramot a
repulogeppel felvitt raketahajtasu repulogeppekel fogjak megoldani,
konkretan az X-15-tel es annak kesobbi tovabbfejleszteseivel. Azutan
lett Gemini program es ezeket sutba vagtak.
Bovebben "Az igazak" (The Right Stuff) cimu konyvbol ill. filmbol, bar
az utobbi nyilvanvaloan joval kevesebb reszletet tartalmaz.
Best regards,
Andy
2010/9/16 charles.hoss <charles.hoss at gmail.com>:
> A szilard hajtoanyagu raketak felvinnek siman . A felszallas utani elso ket perc a legnehezebb . A rakterben pedig elferne a szukseges extra manoverezo uzemanyag.
> Annak idejen volt sugarhajtasu es raketahajtasu repulo - sot az otvenes evekben rutinszeruen jartak x gepek a legkoron kivulre , az ursiklo tomegenek nagyjat el lehetene hagyni ha a rutan fele fekeket hasznalnak .
> Ehhez kepest epp azert ilyen lassu a fejlodes , mert a nasa rault a projektekre.
>
> Bye
> Dexter
>
> Sent from my HTC
>
> -----Original Message-----
> From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
> Sent: Thursday, September 16, 2010 10:37
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro-etc] dan urhajofejlesztes
>
> Kaczmarek Edvard wrote:
>
>> Tévedés. A két karcsú az szilárd hajtóanyagú raketta. A tolóerő
>> 83%-át adják, de csak két percig működnek. A nagy duci pedig
>> üzemayagtartály a Shuttle hajtóművei számára, amelyek szintén a
>> starttól mennek.
>
> Rendben, akkor is az van, hogy a magában álló űrrepülőgépben nincs jelentős
> mennyiségű üzemanyag, szóval nem hiszem, hogy ez, amit így szoktak fellőni,
> képes lenne mondjuk 20km magasról 2-300km magasan földkörüli pályára állni.
>
> Ha mégis, akkor légyszi írdd meg, hogyan.
>
> hjozsi
>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list