[elektro-etc] dan urhajofejlesztes

elight elight at ele.hu
Thu Sep 16 09:36:54 CEST 2010


Sziasztok,
A sineken gödülő alkatmatosság, az folyamatos terhelést jelent,
ami jól kezelhető,
de a nagy méretek miatt a rendszer önsúlya a korlát.
Egy méret felett előbb utóbb magába roskad.

Az ágyú rendszernél meg a hatás-ellenhatás problémája adja
nagy feladatot: hatalmas impulzus szerű terhelést a talapzatra.
Ezért se lehet akármekkora ágyút építeni.

De ahogy nézem , azért évről évre fejlődik az űrlift projekt...
Egyszer valaki csak megüti a főnyereményt.
Üdv   István



2010.09.16. 09:19:13 dátumon jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta:

> Karoly Kovacs wrote:
>> Ebben nagyon igazad van!
>>
>> De kulonben ezzel a "nagy" cegek is regota kiserleteznek, pl. orias
>> szallito repulogeprol valo "melegstart", stb.
>
> Igen, ez jó megoldás, de ahogy elnézek egy-egy ilyen startot, vagy hogy  
> mekkora egy dög az űrsikló a hozzá való holmikkal együtt, hát asszem a  
> korlát az, hogy nincs kellő méretű repülőgép.
>
> Persze műholdak felbocsátásánál tök jó megoldás.
>
> Ágyút viszont gond nélkül lehet akármekkorát is építeni, meg sineken  
> gördülő kilövő alkalmatosságot is, pl lineáris motorral, mágnespályán...  
> A lényeg, hogy földi energiaforrás legyen, és mint ilyen, már az elején  
> jó hatásfokkal tud gyorsítani.
>
> hjozsi


-- 
Az Opera forradalmian új levelezőjét használva: http://www.opera.com/mail/



More information about the Elektro-etc mailing list