[elektro-etc] Nyaralni voltunk - loerok

charles.hoss charles.hoss at gmail.com
Tue Sep 14 08:32:43 CEST 2010


Euro 5-os csucstechnika . Nulla nyomatek alul es ennek megfeleloen a fogyasztasa is magas. 
Gondolom , bar nem irtad , lazan otven szazalekkal fogyaszt tobbet mint a lancia.

Bye
dexter

Sent from my HTC

-----Original Message-----
From: Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at>
Sent: Tuesday, September 14, 2010 8:22
To: elektro-etc at tesla.hu
Subject: [elektro-etc] Nyaralni voltunk - loerok

Nyaralni voltunk, es a helyszinen egy kisautot bereltunk ot napra.

Errol akarok egy kicsit meselni, loerok urugyen, mivel a multkor itt eleg sok 
vita folyt e temaban.

Az auto tipusat szandekosan nem irom ide, mert nem akarok senkit megbantani,
ha netan ilyen kocsija van. Csak annyit, hogy nem europai tipusrol van szo es 
nem is japan.
A kocsi amugy jo volt, csak 8400 km volt benne, tehat uj, nem leharcolt autorol 
van szo. Mi 1200km-t szenvedtunk vele vegig. :)))
A technikai adatok: 995ccm, 50kW, 93Nm/4800ford!!! Ez utobbira erdemes kulonos 
figyelmet forditanunk. En nem is ertem ezt az adatot! Erdemes lenne megnezni 
a nyomatek es teljesitmeny gorbejet, de nem talalom a neten.
(Alljon itt osszehasonlitaskent a 10 eves Lancia Y-unk nehany adata: 1,2-es 
motor, 44kW(szemben a fenti 50kW-tal!!!), 98Nm/3000ford.)

Nos, a berelt kisautohoz kepest a tetu egy gyorsvonat! :))) 2000 fordulat alatt 
gyakorlatilag halott volt, 3000-nel kezdett vanszorogni. Autopalyan a legenyhebb(
!) emelkedonel is eszbonto sebesseggel lelassult, elozni szinte lehetetlen volt 
vele, csak akkor, ha kilometerekre senki nincs mogotted. :))) Ennek fejeben 
eleg torkos volt, pontosan ugyan nem mertem, de 7 liter korul evett.

Az itthoni kis Lanciank ehhez kepest szelveszkent szaguld a minusz 6 kW ellenere.
:))) De komolyan: a Lanciaval - bar altalaban csak itt hasznaljuk a falu korul,
hosszu utra a Xantiaval megyunk -, szoval ezzel a Lanciaval autopalyan gyakorlatilag 
aggodalmaskodas nelkul elozhetek, meg 130-nal is elfogadhatoan gyorsul.

Olyan dolgokrol nem is erdemes szot ejteni a kis berelt kocsi kapcsan, hogy 
belul minden kemeny muanyag (a konyokom mar fajt), az ulesek valami muszalas 
szovetbol vannak, a tokomrol is (bocs!) csurgott a viz, a klima ellenere. Ergonomia 
konvergal a nullahoz, es a tobbi nyalanksag, pl. hogy csorog-zorog a karosszeria.
:(((

Az mar csak hab volt a tortan, hogy eleg sokat kellett mennem szerpentineken,
es egy alkalommal (ne feledjuk, gyakorlatilag uj autorol volt szo!), miutan 
lekuzdottunk egy kb. 1200m-es szintkulonbseget szerpentineken, utana a fekek 
valami oknal fogva elkezdtek befogni, az auto alig ment, amig a fekek le nem 
hultek. :))) (Gondolom, alul voltak meretezve hutes szempontbol.)

El is hataroztuk, hogy legkozelebb, ha igy megyunk nyaralni, akkor eggyel magasabb 
kategoriaju autot fogunk berelni, ez kb. 40-50 Euroval lett volna dragabb az 
5 napra.

Karoly

-----------------------------------------------------------------------------------
"Houston, I am the problem!"




More information about the Elektro-etc mailing list