[elektro-etc] Gumis dolgok
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Wed Oct 20 21:05:21 CEST 2010
Szali Sandor wrote:
> ha ez egy rezonancia jelenseg,
> akkor miert egyforma, jellemzoen 110-130 minden autonal?
Mert elég egyformák a tömegek, a keréknyomások, a rugómerevségek.
> miert nem hangoljak el, epitik ugy a futomuveket a rugozatlan
> tomeggel meg a dolgaival jatszva, hogy ne pont az autopalya
> tempojanal jelentkezzen a rezonancia?
Nincs olyan, hogy autópálya tempója. Egyik fazon 80-nal megy, a másik meg
130-cal, a harmadik 180-nal.
> jelentkezzen 60-nal, de ott ugyis joval kisebb az energia
> vagy jelentkezzen 200-nal, az se zavarna
A tömeget nem tudják jelentosen csökkenteni, ezesetben majdhogynem felezni. A
rugó olyan, amilyen, sokkal nem lehet merevebbé tenni, de leginkább a
keréknyomást nem lehet közel a duplájára növelni. Mindet más szempontok szabják
meg. Biztos van olyan autó, aminek kisebb a rugózatlan tömege, alufelni, meg
széles peres gumi bazi átmérovel, ennek az abroncsnak biztos nagyobb a
merevsége, de ezek a kurvadrága autók nem szoktak így rázni. :-) 180-nál sem,
meg máshol sem. Már ha jól sejtem, mert az marha nagy gáz lenne, ha valaki vesz
egy 40milliós autót, és elkezd valamelyik kerék rázni. :-)
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list