[elektro-etc] Gumis dolgok

Szali Sandor szali.sandor at gmail.com
Wed Oct 20 20:46:38 CEST 2010


ha ez egy rezonancia jelenseg,
akkor miert egyforma, jellemzoen 110-130 minden autonal?
miert nem hangoljak el, epitik ugy a futomuveket a rugozatlan tomeggel meg a 
dolgaival jatszva, hogy ne pont az autopalya tempojanal jelentkezzen a 
rezonancia?
jelentkezzen 60-nal, de ott ugyis joval kisebb az energia
vagy jelentkezzen 200-nal, az se zavarna


jhidvegi wrote:
> Nagyobb sebességnél akkor ráz, amikor van kiegyensúlyozatlanság, és a
> rázás frekije rezonanciába kerül a kerék lengési frekijével, ami a
> rugalmas elemektol és a tömegtol függ. A rugalmas elemeket úgy kell
> elképzelni, hogy a rugó meg a gumi, mint rugalmas elem paralell van
> kapcsolva, ez volna az induktivitás mondjuk, a mozgó tömeg meg a
> kapac. A csillapítás meg egy ellenállás.
> Ha keményebbre van fújva a kerék, akkor értelemszeruen nagyobb
> sebességnél fog rezonálni. Ha van ez a rezonancia, az kintrol nézve
> is nagyon látványos, a kerék ugrál, mint a fene.
>
> Ha már sokkal nagyobb a sebesség, megszunik a rezonancia, elmúlik a
> durván érezheto rezgés.



More information about the Elektro-etc mailing list