[elektro-etc] Szervokormány
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Sat May 8 12:56:18 CEST 2010
azert ebben nem vagyok biztos .
ha a gumi at kell vigye az erot a talajra , akkor beletesz egy kis
rugalmassagot az anyagba es a gordules soran ez alakul iranyvaltassa - ha
helyben tekered , akkor a gumi ket oldala kozott az elkepzelheto maximalis
erot tudod generalni , mert olyan lassan fordul hogy a tapadasi surlodas all
fenn - igy a gumi keruletere es ket oldalara maximalis deformacio jut .
bye
dexter
2010. május 8. 9:44 írta, <trebi at algoritmic.hu>:
> Stimmel.
> Plusz még az a tévhit sem igaz, hogy álló helyben nagyobb erő hatna
> akármelyik szerkezeti elemre, mint menet közben. Egy tempósabb kanyarban,
> vagy rossz úton zotyögve sokkal nagyobb erők hatnak mindenre, mint
> állóhelyben tekerészve a kormányt.Bizony, egészen nyugodtan szabad álló
> helyzetben is kopptól koppig kitekerni. És akkor majd fog menni a
> parkolás... :)
>
> Trebitsch
>
> ----- Original Message ----- From: "Karoly Kovacs" <koka55 at yahoo.com>
>
> To: <elektro-etc at tesla.hu>
> Sent: Saturday, May 08, 2010 9:32 AM
>
> Subject: Re: [elektro-etc] Szervokormány
>
>
> Naszoval, akkor oszlassuk el a felreerteseket!
>
> 1. a gumi kopasa: ma mar nem szamottevo. Egyreszt jobbak
> a gumik, "tobbet birnak", masreszt jobbak az utak (amikor ez
> az allohelyben tekergetes meg tiltva volt, jobbara csak foldutak,
> murvas utak voltak!), harmadreszt annak idejen csak es kizarolag
> diagonal gumikat hasznaltak! Ezeknel pedig valoban karos az
> oldaliranyu deformacio. (Nezzetek csak meg egy videot arrol,
> hogy a mai radialgumik mit csinalnak egy erosebb kanyarban!
> Megdobbento. Ha azt kibirjak sok tizezer kilometeren keresztul,
> akkor egy kis allohelyben tekergetes smafu.)
> 2. a kormany es futomu kopasa: szinten nem szamottevo, hisz
> egyreszt a szervokormanyok bevezetesevel eleve meg kellett
> erositeni a kormanyszerkezet elemeit, hisz nagyobb ero hat
> rajuk, mint kezi "vezerlesnel", masreszt a modern gombcsuklok,
> gumielemek sokkal tobbet birnak ki, mint a regiek.
>
> Aki pedig megis orakig tekergeti allo helyben a kormanyt, az
> meg is erdemli. :)))
>
> Karoly
>
>
>
> ----- Original Message ----
>
>> From: (G)feri <elektroslista at freemail.hu>
>> To: elektro-etc at tesla.hu
>> Sent: Sat, May 8, 2010 9:24:38 AM
>> Subject: Re: [elektro-etc] Szervokormány
>>
>> Kedves Hofferek!
>>
>
> 2010. május 8., 7:47:27, írtad:
>
> 2010.05.08.
>> 7:45 keltezéssel, Xorn írta:
>>
>>> 2010/5/8 Hofferek Attila<
>>>
>> ymailto="mailto:hofi at soka.co.hu"
>> href="mailto:hofi at soka.co.hu">hofi at soka.co.hu>:
>>
>>>
>>>> 2010.05.08. 2:14 keltezéssel, potyo írta:
>>
>>>
>>>> Én
>>>>>
>>>> álló helyzetben direkt levenném a rásegítést. Tanulja meg,
>> hogy
>>
>>> álló helyzetben nem csavargatjuk a
>>>>>
>>>> kormányt...
>>
>>>
>>>> Máméne?
>>>>
>>>
>>> Nem
>>>
>> tesz jot a guminak, ha kozben legalabb egy egesz picit nem gurul az
>> auto.
>>
>
> Mi baja lesz?
>>
>
> Erre eddig nem
>
>> gondoltam én sem, inkább arra, hogy a kormányzásnál
>>
> igénybe vett
>
>> részeket nagyon megterheli a tekergetés, hiszen a gk. álló
>> helyzetében
>>
> nagyságrendekkel nagyobb erő hat
>
>> rájuk mint menet közben. Az is
>>
> persze tényleg
>
>> elgondolkoztató, hogy az a csavaró erő ami ilyenkor a gumira
>>
> hat,
>
>> mennyire árt(-e) neki?
>>
>
> De csak a szám
>
>> jár, szégyen, de szinte betegesen imádom
>> pl.
>>
> parkolásból kihajtva, még álló helyzetben , indulási
>
>> irányba tekerni a kormányt.
>>
> Talán mert még a zsiguli,
>
>> wartburg korszakomban ezt csak erőlködve tehettem (volna) meg
>> :).
>>
>
> Feri
>
>
> --
> Üdvözlettel,
> (G)feri
>
>>
>> mailto:
>> href="mailto:elektroslista at freemail.hu">elektroslista at freemail.hu
>>
>
>
>
>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list