[elektro-etc] Szervokormány

trebi at algoritmic.hu trebi at algoritmic.hu
Sat May 8 09:44:20 CEST 2010


Stimmel.
Plusz még az a tévhit sem igaz, hogy álló helyben nagyobb erő hatna 
akármelyik szerkezeti elemre, mint menet közben. Egy tempósabb kanyarban, 
vagy rossz úton zotyögve sokkal nagyobb erők hatnak mindenre, mint 
állóhelyben tekerészve a kormányt.Bizony, egészen nyugodtan szabad álló 
helyzetben is kopptól koppig kitekerni. És akkor majd fog menni a 
parkolás... :)

Trebitsch

----- Original Message ----- 
From: "Karoly Kovacs" <koka55 at yahoo.com>
To: <elektro-etc at tesla.hu>
Sent: Saturday, May 08, 2010 9:32 AM
Subject: Re: [elektro-etc] Szervokormány


Naszoval, akkor oszlassuk el a felreerteseket!

1. a gumi kopasa: ma mar nem szamottevo. Egyreszt jobbak
a gumik, "tobbet birnak", masreszt jobbak az utak (amikor ez
az allohelyben tekergetes meg tiltva volt, jobbara csak foldutak,
murvas utak voltak!), harmadreszt annak idejen csak es kizarolag
diagonal gumikat hasznaltak! Ezeknel pedig valoban karos az
oldaliranyu deformacio. (Nezzetek csak meg egy videot arrol,
hogy a mai radialgumik mit csinalnak egy erosebb kanyarban!
Megdobbento. Ha azt kibirjak sok tizezer kilometeren keresztul,
akkor egy kis allohelyben tekergetes smafu.)
2. a kormany es futomu kopasa: szinten nem szamottevo, hisz
egyreszt a szervokormanyok bevezetesevel eleve meg kellett
erositeni a kormanyszerkezet elemeit, hisz nagyobb ero hat
rajuk, mint kezi "vezerlesnel", masreszt a modern gombcsuklok,
gumielemek sokkal tobbet birnak ki, mint a regiek.

Aki pedig megis orakig tekergeti allo helyben a kormanyt, az
meg is erdemli. :)))

Karoly



----- Original Message ----
> From: (G)feri <elektroslista at freemail.hu>
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Sent: Sat, May 8, 2010 9:24:38 AM
> Subject: Re: [elektro-etc] Szervokormány
>
> Kedves Hofferek!

2010. május 8., 7:47:27, írtad:

> 2010.05.08.
> 7:45 keltezéssel, Xorn írta:
>> 2010/5/8 Hofferek Attila<
> ymailto="mailto:hofi at soka.co.hu"
> href="mailto:hofi at soka.co.hu">hofi at soka.co.hu>:
>>>
> 2010.05.08. 2:14 keltezéssel, potyo írta:
>>>
>>>> Én
> álló helyzetben direkt levenném a rásegítést. Tanulja meg,
> hogy
>>>> álló helyzetben nem csavargatjuk a
> kormányt...
>>>
>>> Máméne?
>>
>> Nem
> tesz jot a guminak, ha kozben legalabb egy egesz picit nem gurul az
> auto.

> Mi baja lesz?

Erre  eddig  nem
> gondoltam  én sem, inkább arra, hogy a kormányzásnál
igénybe vett
> részeket nagyon megterheli a tekergetés, hiszen a gk. álló
> helyzetében
nagyságrendekkel   nagyobb   erő  hat
> rájuk  mint menet közben. Az is
persze tényleg
> elgondolkoztató,  hogy az a csavaró erő ami ilyenkor a gumira
hat,
> mennyire árt(-e) neki?

De   csak   a  szám
> jár,  szégyen,  de  szinte  betegesen  imádom
> pl.
parkolásból kihajtva,  még álló helyzetben ,  indulási
> irányba  tekerni  a  kormányt.
Talán mert még a zsiguli,
> wartburg korszakomban ezt csak erőlködve tehettem (volna) meg
> :).

Feri


-- 
Üdvözlettel,
(G)feri
>
> mailto:
> href="mailto:elektroslista at freemail.hu">elektroslista at freemail.hu







More information about the Elektro-etc mailing list