[elektro-etc] Devizahitelek

Xorn toth.endre at gmail.com
Fri May 7 13:14:00 CEST 2010


2010/5/7 Abraham Gabor <abraham at plus7.hu>:
>> Hulyenek lenni allampolgari jog. Csak az a baj, hogy a
>> kovetkezmenyeket is vallalni kellene, az meg nemzeti sport, hogyan
>> bujjanak ki alola az emberek.
>>
>> Mondjuk messzemenoen partnerek ebben a hatosagok is. Hogy mast ne
>> mondjak, az objektiv felelosseg rendszere a gyorshajtasnal. Nem tudjak
>> elkapni, aki csinalta, erre modositjak a jogszabalyt, hogy valakinek
>> mindenkeppen fizetni kelljen, a tobbi meg nem erdekes, csak a penz
>> befollyon. Vegezze el a tulaj a hatosag munkajat ingye', ha nem akar
>> fizetni es keresse meg a gyorshajtot, adott esetben meg hajtsa is be
>> rajta a sajat penzet ugyebar.
>
> Te nyilvan minden utcarol beeso embernek kolcsonadod az autodat.
> Ne mar.

Hulyeseget beszelsz vagy csak melle, de mindegy. Sajat pelda, en
magam: Becsben dolgozom, otthon van egy auto a nevemen. Kijon egy 2
honappal korabbi (ez is rohej amugy!) idopontra egy papir nekem
cimezve, hogy mondjam meg, ki vezette az autot. A legtobb, amit tenni
tudok, hogy felsorolok a rendorsegnek 4 nevet, mert nem tudom
megmondani, melyikuk lehetett. Raadasul a 4-bol egy van, aki nem
kozvetlen csaladtagom, tehat meg ha a hatosaggal valo maximalis
egyuttmukodes elve menten a csaladtagjaimat is bemartom, akkor sem
tudom megmondani, ki volt az. Viszont jon a birsag, es onnantol minden
szava igaz annak, amit fent leirtam: nekem kell nyomozni, nekem kell a
megfelelo emberen behajtani a tolem kovetelt birsag osszeget, mert a
rendorsegnek csak az a megoldas jo, ha egy konkret szemelyt nevezek
meg - en, a hazi nyomozas utan! -, mint tettest.

> Europa tele van automata sebessegmero kameraval. Tenyleg
> azt gondolod, hogy ezek disznek vannak, mert senki nem fizeti be
> a bunteteseket.

A gond nem itt van. Ott a gond, hogy Europa nagyobbik feleben megvan
az az emberekben, hogy ha elkaptak, szo nelkul fizet. Itthon meg
nekilattak trukkozni azzal, hogy csaladtag ellen nem kotelezheto
blabla.

Ugyanakkor van egy fogadasom, hogy ha egy fizetore jutott egy nem
fizeto a fenti indokkal, akkor a fizetok vannak kb. annyian, ahany
buntetest be kellett fizetniuk, mig a nem fizeto oldalon ugyanezt a
szamot egy nagysagrenddel kevesebben hoztak ossze... De miattuk
szuletett az uj jogszabaly, ugyanakkor nekik tovabbra is viszonylag
keves felnivalojuk van tole, mert "fussa", de ha en kerulok szopoagra,
akkor tudocsucsig letoljak nekem. Mindez egy jelentos kisebbseg
disznosagai miatt kellett, meg azert, mert a nyomozo hatosagnak semmi
kedve nem volt kideriteni, ki is volt a tettes, illetve a
rendfenntarto szervnek semmi ingerenciaja valoban fenntartani a rendet
(N.B. nem is kepes ra, meg ha akarna, sem menne). Ne mondd nekem, hogy
az a normalis, hogy ul a rendor az autoban es utobb a BM nyilvantartas
alapjan kuldozgetik a leveleket - legalabbis akkor, ha a cel valoban a
gyorshajtok elkapasa es forgalombol kivonasa lenne. De a cel
nyilvanvaloan nem ez, hanem a penz beszedese, arra pedig a jelenlegi
rendszer sokkal alkalmasabb. Plane a modositas utan, mert valaki
mindenkeppen fizet, de az tovabbra is siman elkerulheto, hogy a "jol
fizeto" gyorshajtok jogositvanya is ugorjon, azaz hajtsanak csak
batran gyorsan ujra, es fizessenek ujra.

Szolj, ha barhol hibat latsz a gondolatmenetemben, de szerintem sajnos
tokeletes a levezetes... :-(

Best regards,
Andy



More information about the Elektro-etc mailing list