[elektro-etc] k?rforgalom megin /fogy.

charles.hoss charles.hoss at gmail.com
Fri May 7 10:38:22 CEST 2010


Tudom hogy nem ilyen egyszeru , de az egyenesen elore beallas ettol meg nem mukodik feltetel nelkul. 
Jeep-nel keresztben csuszaskor pl nem kell tekerni a kormanyt , eleg kicsit megrantani es elengedni , aztan tenyerrel lefogni amikor beallt a megfelelo szogbe - nem egyenesbe akar beallni hanem az erot igyekszik minimalizalni - talan azert is mert az auto magassagvaltozasa par newtont jelent mig a keresztiranyu ero partizet. 
Onbealloan viselkedik. 
Ha meg delutan sem hiszitek el es nem talal senki , akkor driftelo auto belsokameras felveteleket keresek. 

Bye
dexter

Sent from my HTC

-----Original Message-----
From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
Sent: Friday, May 07, 2010 9:52
To: elektro-etc at tesla.hu
Subject: Re: [elektro-etc] k?rforgalom megin /fogy.

charles.hoss wrote:

> Az utanfutas miatt a jol beallitott futomu barhova beall ahol nem hat
> ra oldaliranyu ero.

Ez nem ilyen egyszerű, nem olyan, mint egy zsúrkocsi vagy bevásárló kocsi forgó 
kereke.

Az autók futóművében a kerék elfordulása kis emelést végez a kasznin azon a 
helyen. Tehát, ha a kereket talpcsapágyra teszed, hogy könnyen elfordujon álló 
helyzetben, akkor is vissza akar menni egyenesbe, ha a többi surlódás engedi, 
mert ekkor van a kaszni a legalacsonyabb helyzetben.

Ezt úgy érik el, hogy a kerék elfordulási tengelye nem függőleges, hanem befelé 
dől.

Csinálnak más furmányt is, nem csak befelé dől. A kerék maga úgy dől, hogy 
kanyarban a kerpék is dőljön kissé a kanyar irányába, hogy a gumira ható 
deformációk ellenére "talpon" maradjon, ne pedig úgy, mint a zsigulik pl, erős 
kanyarban a kerék úgy maga alá fordul, hogy szinte az oldalán érintkezik a 
talajjal.

hjozsi 




More information about the Elektro-etc mailing list