[elektro-etc] k?rforgalom megin /fogy.
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Fri May 7 09:52:32 CEST 2010
charles.hoss wrote:
> Az utanfutas miatt a jol beallitott futomu barhova beall ahol nem hat
> ra oldaliranyu ero.
Ez nem ilyen egyszerű, nem olyan, mint egy zsúrkocsi vagy bevásárló kocsi forgó
kereke.
Az autók futóművében a kerék elfordulása kis emelést végez a kasznin azon a
helyen. Tehát, ha a kereket talpcsapágyra teszed, hogy könnyen elfordujon álló
helyzetben, akkor is vissza akar menni egyenesbe, ha a többi surlódás engedi,
mert ekkor van a kaszni a legalacsonyabb helyzetben.
Ezt úgy érik el, hogy a kerék elfordulási tengelye nem függőleges, hanem befelé
dől.
Csinálnak más furmányt is, nem csak befelé dől. A kerék maga úgy dől, hogy
kanyarban a kerpék is dőljön kissé a kanyar irányába, hogy a gumira ható
deformációk ellenére "talpon" maradjon, ne pedig úgy, mint a zsigulik pl, erős
kanyarban a kerék úgy maga alá fordul, hogy szinte az oldalán érintkezik a
talajjal.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list