[elektro-etc] k?rforgalom megin /fogy.

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Fri May 7 09:52:32 CEST 2010


charles.hoss wrote:

> Az utanfutas miatt a jol beallitott futomu barhova beall ahol nem hat
> ra oldaliranyu ero.

Ez nem ilyen egyszerű, nem olyan, mint egy zsúrkocsi vagy bevásárló kocsi forgó 
kereke.

Az autók futóművében a kerék elfordulása kis emelést végez a kasznin azon a 
helyen. Tehát, ha a kereket talpcsapágyra teszed, hogy könnyen elfordujon álló 
helyzetben, akkor is vissza akar menni egyenesbe, ha a többi surlódás engedi, 
mert ekkor van a kaszni a legalacsonyabb helyzetben.

Ezt úgy érik el, hogy a kerék elfordulási tengelye nem függőleges, hanem befelé 
dől.

Csinálnak más furmányt is, nem csak befelé dől. A kerék maga úgy dől, hogy 
kanyarban a kerpék is dőljön kissé a kanyar irányába, hogy a gumira ható 
deformációk ellenére "talpon" maradjon, ne pedig úgy, mint a zsigulik pl, erős 
kanyarban a kerék úgy maga alá fordul, hogy szinte az oldalán érintkezik a 
talajjal.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list