[elektro-etc] körforgalom megin
Abraham Gabor
abraham at plus7.hu
Thu May 6 13:46:14 CEST 2010
> > siman mukodik es csak egy halvany erzes alapjan kezdtem el rangatni ,
> fekezgetni
> > hogy mi a franc van - csuszott az auto , de semmi visszajelzest
> > nem adott .
> > ennek hala ha nem veszem eszre , a kovetkezo kanyarba annyival megyek be
> > amivel mar nem veheto be .
>
> .Ja aki a kanyarveteli sebesseget ugy valasztja meg, hogy megprobalja a
> .csuszashatart megbecsulnni ...
> .De az is lehet, hogy mar az elso kanyarbol kirepultel volna, ha nem tart
> .meg az eléektronika.
>
> ez az a pont hogy ugye nem kell megbecsulni a sebesseget amivel be tudsz
> venni egy kanyart , mert azt tudni lehet .
> hogy honnan ? erre egy valasz van : a sebessegkorlatozas .
Nagyon halas lennek, ha nem forgatnad ki a szavaimat !
Nem azt irtam, hogy vakon, minden korulmenyek kozott a megengedett
maximalis sebesseggel kell bemenni a kanyarba.
A kanyart nem a csuszashataron kell bevenni szerintem,
hanem sokkal az alatt. Tudom, ez lenyegesen csokkenti a vezetes
elmenyet.
> > egyaltalan nem . osszekevered a tapadast es a visszajelzest .
> ha egy auto
> > nem jelez vissza , akkor elobb utobb elszall - havon , jegen ,
> esoben vagy
> > barmikor , de mindig elszall , mert akkora tapadas nem letezik
> > ami barmilyen
> > korulmenyek kozott is eleg normal vezeteshez . ha mas nem , akkor
> > esoben egy
> > korforgalomban , nemi kifolyt dizelolajon repulsz be az oszlopba .
> > egy fele akkora tapadasu autoval pedig barmikor siman celbaersz
> , ha mar a
> > tapadas negyedenel is erzed hogy bizonytalanna valik , erzed hogy
> > nem szabad tovabb huzni .
>
> .Azert beszelunk el egymas mellett, mert szerintem az esetek zomeben
> ."normalis autos" kozeleben sincs a tapadashatarnak. Az a nehany eset,
> .oljfolt, jeg stb. meg nem ismetlodik, ebben egyertelmuen jo az
> elektronika.
>
> nem ismetlodik ? dehogynem . azonos helyeken bekovetkezo
> balesetek , "rossz" kanyarok , "halalszakaszok"
> stb . sok ilyen van .
Sok bizony, mert sokan mennek, mint a barom. Egy belathatatlan
kanyarban elozok, vagy roszabb esetben a veluk szembejovok,
surun meghalnak, de nem az elektronika miatt, hanem mert nem az
utviszonyoknak megfeleloen vezetnek.
> az elektronika hianya az ut 99.9%-an erdektelen .
Ez igaz, hiszen akkor nem is mukodik.
> a kritikus 0.1%-ban pedig inkabb karos , mert kesobb figyelmeztet , kesobb
> jelzi a baj kozeledtet .
Szerintem meg ebben a 0.1%-ban megmenti az eleted.
De tudom, szerinted a teli gumi is baromsag, mert neked
a nyari is ugyan ugy tapad fagyban is, de ha megsem, legalabb figyelmeztet.
> egy mestersegesen eloallitott veszhelyzetben segit az ESP - amikor
> elektronikaval vedenek ki egy futomuben , geometriaban rejtozo , benne
> hagyott hibat - mitha az auto nagyon szar sulyelosztasat es gagyi
> fekjeit , gumijat az ABS-el akarnad megoldani .
> http://www.youtube.com/watch?v=fCqkfelXjAI
Azonos autorol, azonos korulmenyekrol van szo.
Az a kerdes, hogy te kezzel kiveded-e ?
> > a nemeteknel van egy statisztika ami bizonyitotta hogy az osszekerek
> > autokkal nagyobb , tobb baleset tortenik fajlagosan mint a
> > hagyomanyosokkal
> > - ott ugyanis addig tudsz menni siman amig el nem fogy minden kerekrol a
> > tapadas , de akkor mar se fek , se kormany nincs - veged .
> > a hagyomanyos verdak elezdenek csuszkalni , labilisse valnak ,
> erzed hogy
> > nem stimmel valami - amikor az meg kezelheto .
>
> .Nem. Azonos korulmenyek kozott, az elektronika kezeli, te meg kezelheted,
> .ha tudod. Azt, meg hogy 90 helyett 130-al megy valaki be egy kanyarba,
> .azt nem kell arra fogni, hogy az elektronikaban bizott.
>
> itt a masik lepcsoje . a bajba kerul , az csakis drasztikus
> sebessegtullepes kovetkezmenye volt .
Ezer egyeb oka is lehet. Nem az utviszonyoknak megfeleloen vezetett,
vagy o nem hibazott, csak a kozlekedes masik resztvevoje.
> mint amikor egy forumon oriasi vitaba keveredtunk egy arccal arrol hogy en
> egy bunkoparaszt vagyok-e mert negyevszakos gumit hasznalok
> teligumi helyett
> . aztan az einstein egy hettel kesobb a jo teligumijaival egy
> sima kanyarban belezuzott egy oszlopba .
Ez mit sem valtoztat a gumi tapadasan. Tudom, rad mas fizika ervenyes.
Gabor
More information about the Elektro-etc
mailing list