[elektro-etc] körforgalom megin

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Thu May 6 12:57:52 CEST 2010


egy listatarsunk irta :

> siman mukodik es csak egy halvany erzes alapjan kezdtem el rangatni ,
fekezgetni
> hogy mi a franc van - csuszott az auto , de semmi visszajelzest
> nem adott .
> ennek hala ha nem veszem eszre , a kovetkezo kanyarba annyival megyek be
> amivel mar nem veheto be .

.Ja aki a kanyarveteli sebesseget ugy valasztja meg, hogy megprobalja a
.csuszashatart megbecsulnni ...
.De az is lehet, hogy mar az elso kanyarbol kirepultel volna, ha nem tart
.meg az eléektronika.

ez az a pont hogy ugye nem kell megbecsulni a sebesseget amivel be tudsz
venni egy kanyart , mert azt tudni lehet .
hogy honnan ? erre egy valasz van : a sebessegkorlatozas .

>
> > > De mivel a fizikai torvenyeit az elektronikaval sem lehet
> > > felulbiralni, egyszercsak elfogy minden es vege a dalnak. Csak eppen a
> > > minden nelkuli auto lassan elkezd csuszni, csikorog a kerek stb.,
> > > egyertelmu jelzeseket ad, hogy vissza kellene venni, kulonben baj
> > > lesz. Itt meg megy az auto, mint amit sinre tettek, azutan pont ugy is
> > > repul ki a kanyarbol, mint amikor a szaguldo vonat alol elfogy a sin,
> > > nulla atmenettel a ketto kozott.
> >
> > Azt is mondhatnad, hogy a minden nelkuli autoban mar meghaltal, mire
> > a  "bazmegekkel ellatott" autoban eszreveszed, hogy baj van.
> >
>
> egyaltalan nem . osszekevered a  tapadast es a visszajelzest . ha egy auto
> nem jelez vissza , akkor elobb utobb elszall - havon , jegen , esoben vagy
> barmikor , de mindig elszall , mert akkora tapadas nem letezik
> ami barmilyen
> korulmenyek kozott is eleg normal vezeteshez . ha mas nem , akkor
> esoben egy
> korforgalomban , nemi kifolyt dizelolajon repulsz be az oszlopba .
> egy fele akkora tapadasu autoval pedig barmikor siman celbaersz , ha mar a
> tapadas negyedenel is erzed hogy bizonytalanna valik , erzed hogy
> nem szabad tovabb huzni .

.Azert beszelunk el egymas mellett, mert szerintem az esetek zomeben
."normalis autos" kozeleben sincs a tapadashatarnak. Az a nehany eset,
.oljfolt, jeg stb. meg nem ismetlodik, ebben egyertelmuen jo az elektronika.

nem ismetlodik ? dehogynem . azonos helyeken bekovetkezo balesetek , "rossz"
kanyarok , "halalszakaszok"
stb . sok ilyen van . az  elektronika hianya az ut 99.9%-an erdektelen . a
kritikus 0.1%-ban pedig inkabb karos , mert kesobb figyelmeztet , kesobb
jelzi a baj kozeledtet .
egy mestersegesen eloallitott veszhelyzetben segit az ESP - amikor
elektronikaval vedenek ki egy futomuben , geometriaban rejtozo , benne
hagyott hibat - mitha az auto nagyon szar sulyelosztasat es gagyi fekjeit ,
gumijat az ABS-el akarnad megoldani .
http://www.youtube.com/watch?v=fCqkfelXjAI



>
> a nemeteknel van egy statisztika ami bizonyitotta hogy az osszekerek
> autokkal nagyobb , tobb baleset tortenik fajlagosan mint a
> hagyomanyosokkal
> - ott ugyanis addig tudsz menni siman amig el nem fogy minden kerekrol a
> tapadas , de akkor mar se fek , se kormany nincs - veged .
> a hagyomanyos verdak elezdenek csuszkalni , labilisse valnak , erzed hogy
> nem stimmel valami - amikor az meg kezelheto .

.Nem. Azonos korulmenyek kozott, az elektronika kezeli, te meg kezelheted,
.ha tudod. Azt, meg hogy 90 helyett 130-al megy valaki be egy kanyarba,
.azt nem kell arra fogni, hogy az elektronikaban bizott.

itt a masik lepcsoje . a bajba kerul , az csakis drasztikus sebessegtullepes
kovetkezmenye volt .


2010. május 6. 12:42 Karoly Kovacs írta, <koka55 at yahoo.com>:

> > a sebesseg korlatozast betartva mindig, minden kanyar beveheto,
> > barmilyen autoval, barmely idojarasi es forgalmi szituacioban
>
>
> Heeee??? Nem hianyzik innen egy (vagy tobb) szmajli?
>

ezeken az allitasokon leginkabb csak kinomban tudok mosolyogni .

mint amikor egy forumon oriasi vitaba keveredtunk egy arccal arrol hogy en
egy bunkoparaszt vagyok-e mert negyevszakos gumit hasznalok teligumi helyett
. aztan az einstein egy hettel kesobb a jo teligumijaival egy sima kanyarban
belezuzott egy oszlopba .


bye
dexter


>
> Karoly
>
>
>
>
>
>


More information about the Elektro-etc mailing list