[elektro-etc] körforgalom megin /fogy.
Acs Gabor
agabor at electrodesign.hu
Wed May 5 18:06:30 CEST 2010
Emlékszetek, hogy régen (pl. a Wartburgban) volt szabadonfutó fokozat?
Gábor
jhidvegi írta:
> Xorn wrote:
>
>> Ez mind tokmindegy. Azert nem rakod uresbe az autot, mert barmikor
>> szukseged lehet a hajtasra ugy, hogy nincs 2-3 tizedmasodperced
>> sebessegbe tenni az autot. Baleset elkerulesenek egyik lehetosege es
>> az eleted is mulhat rajta. Pont.
>
> Ámen.
>
> Mivel itt egy szál érv nem hangzott el, semmit nem tudok kezdeni vele.
>
>> Orszaguton is johet barmikor barmi. Nem vagy Te sem biztositva ellene.
>
> Naja, ha alszom, és nem látom a környezetemet. Ezen sajnos nem segít,
> ha sebességben van az autó.
>
>> Es a nagyobb tempo miatt meg az elore lathatosag is lehet sokkal
>> rosszabb, mint varosban.
>
> Én nem 200-ról beszéltem, hanem autópályán 110-ről!
>
>> Es a motorfek mennyivel jobb ilyenkor? Eppenhogy egy megfeleloen enyhe
>> gazzal lehet nullan tartani a hossziranyu surlodast, hogy
>
> Na most állatnagy marhaságot mondtál. Én nyomatékmentes állapotról
> beszéltem, nem a motorfék jóságáról. Én a kuplung kinyomásáról
> beszéltem, amikor nincs motorfék.
>
> Nullán tartani? Az átlagember nem tudja nullán tartani, a versenyzők
> igen.
> Ki is próbálhatod. Enyhe gázadás, és kinyomod a kuplungot. Mi lesz?
> Megsúgom: felpörög a motor. Tehát VAN nyomaték.
>
> Ott tévedsz, hogy a lassulást kivéded az enyhe gázzal, ettől úgy
> képzeled, hogy na most pont jó, nem gyorsulok, tehát nincs nyomaték.
> Hát nem! Van nyomaték, és az intenzív kanyarodáskor fellépő
> oldalirányú szlip által felemésztett energiát pótolod. Vagyis a
> surlódási viszonyokat rontod.
>
>> oldaliranyban minel tobb alljon rendelkezesre a kanyarban (es eletben)
>> maradashoz.
>
> Pontosan. A surlódási kúp fogalma ismert számodra?
>
>> Mas kerdes, hogy ezt alighanem kevesen tudjak megcsinalni
>> eles helyzetben, es akkor meg mindig lehet a kinyomott kuplung a jobb.
>
> Pont akkor kell, éles helyzetben. Normál helyzetben nyugodtan még akár
> fékezni vagy gyorsítani is lehet a kanyarban. Pl hosszú kanyarban
> (180-270 fok) utólérsz valakit, muszáj fékezni, semmi baj.
>
>> Vagy ha minden kotel szakad, gazzal kanyarodni. Elso kerekes autonal
>> meg be is johet, hatsokerekesnel tanulni kell azt is. :-)
>
> Ha kimásztál a surlódási kúpból, akkor a gázzal már mindegy, mit
> művelsz. A járgány felett elvesztetted az uralmat.
>
> Nem kell a rally meg motocross témával összekeverni, ahol keresztbe
> fordított járgányokkal szoktak kanyarodni. Annak valszleg az az
> értelme, hogy fellép egy járulékos hatás, mondhatnám, rakétahatás.
> Nagy anyagtömeget nyom ki oldalirányban a kerék, azt az impulzust
> megnyeri. Valamint lehet, hogy a kikapart talaj alatt jobban fogó,
> jobb surlódású részekhez jut, ezt is kihasználja. Ez nem aszfalt!
> Aszfalton nem szoktál látni így kanyarodó autót. Illetve látni
> autóversenyeken ilyet, ekkor az a szöveg, hogy xy hibázott... az autó
> megcsúszott stb.
>
> hjozsi
>
> _____________ NOD32 5088 (20100505) Információ _____________
>
> Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
> http://www.nod32.hu
>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list