[elektro-etc] körforgalom megin /fogy.

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Wed May 5 17:00:52 CEST 2010


potyo wrote:

> Na igen, ezért nem értem azokat, akik állandóan a kéziféket
> ráncigálják. Ha otthagyod az autót, akkor be a váltót egyesbe,
> akármilyen lejtő, nem gurul el.

Akámilyen lejtő?
Érhetnek meglepetések. A motor átszusszan, aztán megint, és megint, amikor 
lecsurgott a olaj, és nem tömít már annyira, hogy megtartsa a kompresziót, és 
mire visszamész, valami szar helyen, talán árokba borulva találod a gépet.

A kéziféket meg azért célszerű használni megszokásból is, hogy ne rohadjon be a 
kötél (az ilyen járműveken, mert lehet, hogy másféle is van), és ne kelljen 
majdminden vizsgánál cserélni.

Aztán persze általában lehet így is, úgy is. Jódarabig én is csak a sebességben 
hagyást használtam. Most már más okból is inkább a kéziféket: télen néha nem is 
rakom sebességbe, hogy behajolva elindíthassam a motort, és mire beülök, ezt azt 
rámolok, nyitogatás..., addigra meleg legyen.

Régen volt olyan szöveg, hogy jaj, befagy a kézifék. Nemtom, miért, de ezen a 
járgányon még sohasem fagyott be, pedig ezúttal egész télen használtam. Pont az 
iménti ok miatt.

Kis lejtés van a parkolási helyemen az udvaron. Ha sebességben hagyom, be kell 
ülnöm az elnidításhoz, mert kuplung-kinyomás nélkül ki se nagyon lehet venni a 
sebességből. Ha meg sebességben is hagyom, akkor is előbb kézifék, aztán lépek 
le a kuplungról, hogy ne legyen a sebváltón nyomaték. Ha kell, ki tudjam venni 
behajolással is a sebességből.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list