[elektro-etc] körforgalom megin /fogy.
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Wed May 5 17:00:52 CEST 2010
potyo wrote:
> Na igen, ezért nem értem azokat, akik állandóan a kéziféket
> ráncigálják. Ha otthagyod az autót, akkor be a váltót egyesbe,
> akármilyen lejtő, nem gurul el.
Akámilyen lejtő?
Érhetnek meglepetések. A motor átszusszan, aztán megint, és megint, amikor
lecsurgott a olaj, és nem tömít már annyira, hogy megtartsa a kompresziót, és
mire visszamész, valami szar helyen, talán árokba borulva találod a gépet.
A kéziféket meg azért célszerű használni megszokásból is, hogy ne rohadjon be a
kötél (az ilyen járműveken, mert lehet, hogy másféle is van), és ne kelljen
majdminden vizsgánál cserélni.
Aztán persze általában lehet így is, úgy is. Jódarabig én is csak a sebességben
hagyást használtam. Most már más okból is inkább a kéziféket: télen néha nem is
rakom sebességbe, hogy behajolva elindíthassam a motort, és mire beülök, ezt azt
rámolok, nyitogatás..., addigra meleg legyen.
Régen volt olyan szöveg, hogy jaj, befagy a kézifék. Nemtom, miért, de ezen a
járgányon még sohasem fagyott be, pedig ezúttal egész télen használtam. Pont az
iménti ok miatt.
Kis lejtés van a parkolási helyemen az udvaron. Ha sebességben hagyom, be kell
ülnöm az elnidításhoz, mert kuplung-kinyomás nélkül ki se nagyon lehet venni a
sebességből. Ha meg sebességben is hagyom, akkor is előbb kézifék, aztán lépek
le a kuplungról, hogy ne legyen a sebváltón nyomaték. Ha kell, ki tudjam venni
behajolással is a sebességből.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list