[elektro-etc] körforgalom megin /fogy.
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Wed May 5 16:21:18 CEST 2010
trebi at algoritmic.hu wrote:
> Takarékosan akkor jársz, ha a lehető legkevesebbet gyorsul és (főleg)
> lassul az autó. Üresben gurigázással tényleg csak egészen minimálisat
> spórolsz, ez inkább csak afféle passziónak jó.
Nem értelek, pedig te otthon vagy az autók terén.
Ha egy hosszú, erősebb lejtőn hagyom az autót felgyorsulni úgy, hogy elengedem a
gyeplőt, és pl 90-ről felmegy 110-re, közben a motor alapjáraton jár, az milyen
viszonyban lenne azzal, hogy vizszintes úton tolom fel a sebességet szép lassan
90-ről 110-re? Nyilván alapjárati fogyasztással ez lehetetlen lenne. Tehát, ha
feláldozom azt a kis alapjáratit, és egy ilyen virtuális motornak hagyom, hogy
gyorsítson, az tisztán pozitív kell legyen. Akkor számít keveset, ha a lejtők
rövidek.
A másik oldala is pozitív, az emelkedőn, tehát a lejtő párján való felmenés,
ugyanis ekkor a motor teljesítménye nagyobb, a hatásfoka jobb.
Tehát, ha hullámos úton úgy megy az ember, hogy az emelkedőn dolgoztatja a
motort (szükségképpen), a lejtőt meg kihasználja energia visszanyerésére, akkor
jó eséllyel kisebb km-költség jön ki, mint ugyanilyen hosszú sík úton.
>> Ha viszont forgalmi okokból nem lehet hagyni, hogy felgyorsuljon az
>> autó, akkor a lejtő meredekségétől függő sebességfokozatban megyek
>> lefelé. Pl 5-ösben elég szerényen fogja a gépet, szóval használható
>> enyhébb lejtőkön is.
>
> Na ezt viszont mindenképp így érdemes csinálni. Takarékossági, és
> közlekedésbiztonsági szempontból is.
Takarékosságiból nem, csak ha nem akarok rámászni az előttem lévőre, illetve ezt
nem fékkel akarom elkerülni.
Közlekedés-biztonsági szempontból csak ha versenyez az ember, vagy nagyon
gyorsan akar menni, vagy állandóan helyzet van. De ez már csak stílus kérdése.
Én nem vagyok olyan rallizós fajta.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list