[elektro-etc] bringás téma
Acs Gabor
agabor at electrodesign.hu
Wed Jun 16 04:05:01 CEST 2010
Köszönöm Neked is és a többieknek is a bőséges infot, még párszor át
kell olvasnom, hogy mindent összerakjak fejben. Jó sok olyan dolgot
elmondtatok, ami eszembe sem jutna, talán csak sok évi kisérletezgetéssel.
Gábor
Topybear írta:
> On 2010.06.15. 19:47, Acs Gabor wrote:
>> Hát a csuklóm az a bizonyos sportmúlt miatt olyan mint a beton, annak
>> nem árt (évekig kimondottan csuklót erősítettünk). Viszont szintén a
>> sportmúlt miatt pár felső csigolyám már kopott, emiatt nem is a
>> terhelés, inkább a testtartás ami sokat számít.
>> Az ellopás előtt volt még 2 teleszkópos gépünk is, nekem nem jött be.
>
> Első teleszkópból is van olyan, amin a keménység is állítható, meg
> zárható is. Arra azért készülj, hogy egy ilyen teló nagyjából ott
> kezdődik, ahol a Tescos bringák. De telő szerintem jó ha van, mert ha
> nincs, akkor vagy izomból rugózod ki az első kereket - és közben
> tartod a súlyod egy részét is, vagy kipotyog a tömés a fogadból. :)
> Én mtb-t vagy trekkinget javasolnék városi tekerésre. Ezek elég
> masszívak, kényelmesek, nem kell nagyon előre dőlni. A trekking
> nagyobb kereke könnyebben gördül át a kisebb hepéken-hupákon, sok
> padkázáshoz inkább mtb való (dupla falú felni nem hátrány, különösen
> ha nem 75 kiló vagy).Van slick vagy semi slick gumi mtb-re, azzal jól
> lehet menni aszfalton. Mondjuk a slick-nél észnél kell lenni nedves
> úton. Tárcsafékre szvsz nem költenék, abból egy jó már igencsak drága,
> egy jó V-fék (pl. Deore XT) simán veri az olcsó tárcsafékeket és
> kevesebb a baj vele. Ha a tárcsát lekoccolod, akkor kuka, kényes a sok
> fékezésre , mert az olajosok melengetik az olajat rendesen. A V
> féknél, az egész felni hűt, ha kazettás a fék, akkor pár mozdulat a
> fékpofa cseréje és nem kell újra beállítani, van betét száraz, nedves,
> sáros terepre stb. Egy zselés, férfiaknak való túranyereg nagy kincs.
> Váltót szerintem ne hagyd ki, jó az, különösen Budán, de a pesti
> oldalon is vannak olyan dimbes-dombos részek, ahol jól jön. Meg
> olyankor is, ha siet az ember.
> Az acél váz rugalmas, kidolgozza az ütéseket, az alu könnyű, viszont
> ha kap, torzul. Ha nem akarsz árkon-bokron ugrabugrálni, akkor inkább
> alu, igenis számít az a pár kiló. Kormányból szvsz az mtb-ken,
> trekkingeken többséget képező, kettős ívelt kormány a kényelmes. A
> sima, egyenes csövet akkor használják, ha nagyon precízen kell érezni
> az irányt, a klasszikus, parasztbringa kormányok majdnem függőleges
> tartás esetén kényelmesek csak.
> A vázméretet meg megmondják a boltban, a kiindulási alap az szokott
> lenni, hogy ha megállsz a váz fölött akkor az első kereket fel tudd
> tenni a padkára úgy, hogy közben nem ropognak a golyóid. :) Ezek után
> jön a nyereg, ezt kb. úgy szokták beállítani, hogy ha réteszed a
> sarkad a pedálra és lenyomod alső helyzetbe úgy, hogy a lábad
> párhuzamos a nyeregcsővel, akkor a lábad majdnem teljesen kinyújtva
> legyen. A nyereg előre hátra állítása szubjektív, egyébként erre is
> van valami durva közelítés, csak nem ju teszembe. :) Ezután a
> kormány, ízlés szerinti magasságban. Ha alacsony, jobban tudsz
> taposni, de nagyobb a terhelés a kezeken és jobban görbül a hát, ha
> magas, akkor kényelmesebb, de kisebb a kifejthető erő. Jut eszembe, a
> nyereg kiválasztásakor szempont a testtartás is (a nyereg hossza ennek
> függvénye).
> Egyébként a kisebb kerekű mtb azért praktikus városban, mert elég
> sokszor kell megállni. Kisebb a kerék, így alacsonyabban van a
> hajtómű, ezzel együtt a nyereg is (ha optimálisra van beállítva!),
> jobban leér a lábad. Ha nagy a kerék, magasan van a hajtómű, jól
> beállított nyeregnél nem fog leőrni a lábad, minden megállásnál le
> kell pattanni. Vagy egyensúlyozol, mint ahogy az országútisok szokták. :)
>
> Topy
>
>
> _____________ NOD32 5199 (20100615) Információ _____________
>
> Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
> http://www.nod32.hu
>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list